lillamammabitchen

Alla inlägg den 31 januari 2012

Av LillamammaBitchen - 31 januari 2012 23:38

Hemkommen från ett arbetspass som jag inte alls är nöjd med. Vet inte varför min hjärna känns som den innehåller gröt och jag har svårt att uppfatta de lättaste sakerna just nu. Kanske är det för att den full av miljoner små små tankar. Men Det är sådan min hjärna smockfull av små små tankar som tar väldigt stor plats. 

Men min kära dotter ringde mig idag när jag skulle gå på rast på jobbet. Alltis lika roligt att prata med henne. Tänk om man kunde vara 6 år och inte ha så stora bekymmer som man har nu för tiden. Då var ju största problemet att fråga chans på den snygga killen  .  Vilket man ALDRIG gjorde själv utan man skickade ju en kompis... 


Mina tankar denna dagen har mycket rört sig om flytt. Jag vill så väldigt gärna flytta hem till min hemort igen, men eftersom jag och Ps pappa har gemensam vårdnad så blir detta mycket svårare och just för att hon bor växelvis hos oss. Flyttar vi inom denna kommunen så är det ju inga problem med skolskjuts och likande men flyttar vi utanför kommunen som till min hemort så kommer vi få betala för skolskjutsen. Och det var inte billigt... jag känner mig väldigt nere pga av detta. Jag vill givetvis inte ändra på Ps rutiner med det växelvisa boendet. Ibland tycker jag att myndigheterna är så nedrans jobbiga. Alla dessa lagar och likande som måste följas... Usch.


  /// LillamammaBitchen  

Av LillamammaBitchen - 31 januari 2012 12:13

Fy fasen vad kallt det är!  

Längtan efter sommaren är större än någonsin. Jag menar nu är det snart lunch och det är -7 grader ute. Vilken tur att man ska åka och jobba, hoppas bara att det är varmt och i lokalerna idag. Annars finns det en liten risk för att jag fryser ihjäl.

Idag blev det en rejäl sovmorgon, jag vaknade halv tolv. Som tur var så gick Sambo upp med N. Undra om jag har vitaminbrist eller något? Jag är så trött när jag vaknar och så trött resten av dagen, det är konstigt att jag inte somnar på så fort jag slutar röra på mig.

Men men, nu är det dags att åka till jobbet, ska bara stanna till vid posten och hämta mitt pass  


  /// Lillamammabitchen   

Ovido - Quiz & Flashcards