lillamammabitchen

Alla inlägg under oktober 2013

Av LillamammaBitchen - 28 oktober 2013 22:42

Stormen Simone är här. Och jag tycker inte den verkar vara så farlig. Klarade ju av att åka både till och från jobbet   . Tog ut lite ledigt eftersom min linje ändå stod still   . Visst det var inget roligt väder att köra bil i men ändå, det fungerade utan större problem. Men vad det låg kvistar och liknade på vägen. På ett sätt så är jag glad att jag slipper köra imorggon på morgon för då lär det ha hamnat annat smått och gott på vägen oxå. 

Fast mest glad är jag över att vara ledig inatt eftersom då kan jag sova ordentligt inatt, om jag somnar. har ju lyckats ställa om mig lite. Men det får gå som det går. Nu har det varit så fullspäckat under några veckor så man har har haft svårt att varva ner. 

Idag var vi och kollade när barnens kusin O spelade tennis och sedan bar det av till knalleland för lite asiatisk buffé till lunch. Efter måga om och men så fick jag N att äta ett kycklingspett sen åt han bara grönsaker. P åt som en häst, den tjejen älskar äta sådan mat   .


Efter det åkte vi hem och gjorde mer cake pops. De går bra att göra tills jag ska ha på den smälta chokladen. De ser lite kontiga ut men, vad fan! Alla är nybörjare någon gång   . Skulle egentligen haft en PartyLite visning nu på kvällen oxå men den blev inställd i morse eftersom värdinnan inte mådde bra. Hoppas hon mår bättre snart och att vi kan boka en ny visning   . Detta är ju det absolut bästa extraknäcket man kan ha! Det är så roligt. 

Nu får jag väl jag hitta på något att göra eller krypa till sängs och få  lite mer sömn. Imorgon är det en ny dag med massa andra saker man ska göra. Denna veckan är lite smått stressig som jag har nämnt tidigare    men det är bättre att ha något att göra än att bara sitta och inte göra något   . 


 

Av LillamammaBitchen - 27 oktober 2013 23:58

Klockan slår snart midnatt och jag är vaken. Borde sova men finner ingen lust eller ro till det. Nästa vecka är kommer bli så stressig men på något sätt så löser jag det. Hoppas på hjälp från sambo   . Kanske lite från mina vänner oxå? Idag har det varit mys på förmiddagen med N. Han börjar bli så stor nu. Hur gosig som helst NÄSTAN hela tiden. Men sen kan humöret vända på honom. Från att ha suttit kramats i soffan till att bli en tjurig trotsig 3 åring. Det behövs inte mycket för att han ska tända på alla cylindrar. Och det roliga är att  han VET att han gör fel! Han VET att man t.ex inte får slå, men ändå envisas han med att göra det. Han kan bli sur för att han sänkte tvn eller att det är fel tallrik han fick maten på. Det kvittar vad det är men var det inte så som han planerade det så är det inte okej. Och då blir man sur! 

Idag blev han sur när han satt på toan, han skulle kissa men så kom nr 2 istället och detta hade han inte planerat. Då skulle det ta längre inne på toan. Det tog tid från hans lek, så då blir man sur... Jag vet inte ibland om jag ska skratta eller gråta. Han är ju sur och känslig på samma gång så blir jag sur och så kan han bli ledsen istället. Tre åringar har det inte lätt    . 


Men kvällen har varit bra iaf. N somnade när vi åkte från mormor och P fick vara uppe lite längre. Så vi hade det lite mysigt när vi åt kvällsmat. Vi hade ljusvård med mina demoprodukter. Var riktigt mysigt. Hon börjar också bli väldigt stor. Stora åttaåringen som kan allt men ändå inte, så kunskapstörstande. Men det är bra hoppas  bara att hon fortsätter att fråga saker och vara intresserad av nästan allt   . 


Nu ropar sängen verkligen högt på mig kanske är det dags att ta ge den mina uppmärksamhet. Vill ju inte att den ska väcka barnen. Imorgon är det nya tag. Klockan 11 ska vi tydligen kolla på tennisturnering i Dalsjöfors, sen på kvällen ska jag åka iväg och ha en visning och till sist jobba på natten, undra när jag ska hinna vila? Men det får lösa sig på bästa sätt imorgon. Inget jag behöver oroa mig för idag   . Fast nu är klockan över tolv så morgondagen är ju här men det räknas inte så förrän jag har fått sova   . 


 


  /// LillamammaBitchen 



Av LillamammaBitchen - 27 oktober 2013 10:26

Goddag kära läsare :). Hoppas ni har kommit ihåg att ställa tillbaka klockorna en timme inatt. Det hade jag inte gjort, tur att mobilen sköter det av sig själv :). Annars hade jag kommit en timme för tidigt till alla de ställena vi ska besöka idag :).
Eller alla och alla ställen, ska lämna N hos mormor och sedan ska jag ha en PartyLite visning i Limmared :). Kom på att även jag behöver beställa lite saker så jag gör det på hennes visning :). Hon är ju en kollega så jag kan ju få mina saker snabbt sen när hon får sin leverans :).

Denna veckan som kommer verkar bli fullbokad av massa saker. Tror vi har något varje dag. Och det är ju skönt det :). Dumt att vara rastlös ;).
På fredag ska P ha halloween fest här hemma. Så igår testade jag att göra cake pops. Det är lite pyssel med att göra dem men det gick ( kanske inte så bra som jag ville det skulle göra). Min snälla vän Iris kom till min undsättning och agerade testkanin. Hon godkände dem, det gjorde även Noel men sambo däremot godkände dem icke! Men smaken är ju som baken... 2 av 3 var ju inte illa :).

Detta var jag förväntade mig :)

Detta blev resultatet, ser ut som köttbullar med brunsås och strössel. Men de gick att äta :). Ska nog testa ett annat recept till festen ;)

Av LillamammaBitchen - 14 oktober 2013 08:01

God morgon. 

Varför är det så svårt att lägga sig i tid? Igår gjorde jag det nästan. Det har blivit lite tradition här hemma att den helgen P kommer hem så har jag på något konstigt sätt lyckats att vara vaken halva natten och kolla på serier. Men igår lyckades jag avbryta i tid innan jag somnade på soffan. Men sen kom jag på att jag hade tvätt som skulle hängas. Så klockan 00:30 hängde jag upp tvätten. Det gick rätt snabbt eftersom det inte var så jättemycket tvätt. Sen gick jag in i badrummet för att borsta tänderna såg att Ps nya gympaskor låg där inne. Tänkte först att jag tar det imorgon ( yeah right! Som om det skulle hända mitt i stressen att jag kommer ihåg ett par gympaskor?   ) Tur att man känner sig själv såpass bra att man vet vad man kommer och inte kommer göra   . Gympaskorna åkte ner i gympapåsen med detsamma. Sen går man in i köket och kommer på att man skulle ha stratat diskmaskinen, men snål som jag var så kände jag att det är bättre om jag stratar den när jag är vaken så jag kan stänga av den när den är klar   . Det roliga är att man får en massa "jag ska bara..." under ett par minuter så går man runt och "jag ska bara...." . Så en läggningsrutin för mig kan bli från 5 minuter till två timmar bara för att "jag ska bara..." Men igår var jag så trött så jag gjorde bara de mest akuta sakerna   , tvätt, gympaskor, släcka ljusen och gå ut med Ludde. 


Men nu är P i skolan tillsammans med sina gympaskor och jag och N försöker komma på vad vi ska göra med denna dagen. jag vet ju att vi måste laga mat   . Sen ska vi se om det kryper in några "jag ska bara..." under resten av dagen så jag slipper dem ikväll eftersom IMORGON ringer klockan jättetidigt. Jobbdags   . 


 


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 13 oktober 2013 14:05

Söndag idag och det är en allmän tänka efter dag. Man tänker efter och känner efter. jag och N har redan hunnit vara på ett möte idag. Äldsta syrran hade något möte om en reseklubb. Det lät väl bra att man kunde abonnera sig till en resetjänst men för oss så hade det varit lite dumt att abonnera sig till resor när man inte reser mycket utanför Sveriges gränser. Man fick ju iofs betala flyget själv och det var något mer. tror faktiskt jag avstår denna gången men kom gärna tillbaka om några år när barnen har slutat skolan och flyttat hemifrån   . 

Med mitt PartyLite går det väl sisådär. Men det känns som om bokningar sakta men säkert ökar. Och det är ju ett gott tecken   . Men sen är det ju så när man jobbar skift och har ett hushåll med barn så kan man inte ägna sig helhjärtat åt det. Men man tar det man hinner och kan. Men det är ju så roligt!!! Speciellt när man får komma ut och träffa massa folk det är ju bara så underbart. Sen hur mycket jag säljer för lägger jag inte så stor vikt på. Viktiga är att jag har roligt och att värdinnan får sin gåva :). Jag bara älskar den delen när man räknar ut vad värdinnan har sålt för och hur mycket hon får handla för i katalogen GRATIS, tack vare snälla vänner som kommer och beställer på hennes Party. Nu har jag två visningar hos två "främmande" personer nästa vecka och det kommer vara spännande. Den ena är mammas kollega och den andra sökte sig till mig via Svenljunga Loppis fbsida. Sådant är roligt. Och veckan därefter har jag en visning hos en av mina kollegor och i början av November ska jag till mamma igen och ha en visning. Så det känns som om det kommer rulla på   . Kanske blir det inte ett heltidsjobb men det är bara kul att komma ut och träffa fler än sin familj och sina ordinarie kollegor. 


Sen är det ju det att julen börjar närma sig med stormsteg   . Det där med julklappar är ju alltid ett jobbigt moment i denna familjen. Jag vill ge barnen ALLT på deras lista men det förstår ju varje vettig person (inkl jag själv) att det går inte. Men jag har tänkt efter och eftersom P önskar sig lite dyrare saker så kommer hon dessvärre få mindre antal paket, men slutsumman kommer bli den samma. Jag har två saker som jag hade tänkt mig. Men nu är ju P läskunnig och kan adressen till bloggen så jag kan tyvärr inte berätta det här   . Men det ena är nog mer en upplevelse    . Men jag ska kolla på vad det kostar först. N är jag lite osäker på vad han önskar sig. Han gillar bilar, turtles och annat smått och gått så det blir nog en blandning av allt   . Till sambo får det bli det det blir   . Han får nöjd med det han får   . Sen resten får nöja sig med det de får. 




 


Kisses /// LillamammaBitchen 

Av LillamammaBitchen - 3 oktober 2013 11:29

I ett tag nu har jag haft en längtan eller kanske kan man kalla det för ett sug. Jag är så sugen på att åka till Öland igen, nu på hösten och se hur det är nu där. På sommaren är det ju underbart. Men jag skulle vilja uppleva Öland på hösten. Eller så har jag bara en reslängtan. 

Det har hänt att tanken har slagit mig när jag har varit på väg till jobbet att ta höger i en korsning ( där jag alltid tar vänster för att komma till jobbet) så bara åka och åka och åka och sedan komma fram till Kalmar och sedan köra över bron och komma till Öland. Men jag är ju en redig människa och tar ju alltid vänster i den korsningen och åker till jobbet   . 

Vet inte varför jag har ett sådant sug att åka dit. Har inte en aning! Det kan ju vara lite irriterande i sig. Men det är kanske Ben och Jerrys glasscafé i Kalmar som lockar mig. Jag vet inte. Eller så är det alla roliga minnen från Öland som lockar mig. Helt ärligt jag har inte en aning. Men jag kommer iaf få ta en liten tripp i helgen. Jag och barnen ( och Ludde)  ska till Örebro och fira barnens kusiner där :). Så imorgon på förmiddagen åker vi.  Jag menar, Öland, Örebro båda börjar ju på Ö så det borde vara nästan samma sak   . Nu ska jag göra mig vacker inför jobbet. Sista arbetsdagen för denna veckan idag. Sen är det helg och då är vi hos syrran och gottar oss *LÄNGTAR*


 

Jag och N myspussas på Öland i somras   


 

Strandpromenad i solnedgången   


Kisses /// LillamammaBitchen

Skapa flashcards