lillamammabitchen

Alla inlägg under oktober 2011

Av LillamammaBitchen - 14 oktober 2011 12:02

Jag har inte skrivit på länge, tro inte att jag inte har haft något att skriva om. Det har snarare varit tvärtom. Jag har haft huvudet fullt av inlägg som jag har velat skriva ner, men tiden kära läsare, tiden... det är boven som håller mig borta från bloggen. Jag hinner inte alltid blogga. Och helt ärligt så är det väl bättre att jag skriver när jag har tid och inte bara skriver något i brådskan, kan lätt bli fel då  


Okej, här kommer några av mina funderingar...


  • Juholts skandalerna.

Är det verkligen okej för en partiledare som tjänar en sisådär 5 gånger mer än mig själv att få bostadsbidrag? Och sedan "göra fel" när han får det? Jag menar visst, man kan ha det kärvt ibland... men hur någon kan ha det kärvt som får ut ca 60.000  / månad (det är säkert mer men jag chansade på en låg siffra)? Kanske är han ett fall för lyxfällan eller likande?

Sen lyssnade jag på när han var med i något radioprogram häromdagen. Då visade sig att alla som sitter i riksdagen (riksdagsledamöterna) har en lägenhet i Stockholm som vi (vanliga arbetare) betalar för. Bara för att riksdagsledamöterna ska kunna jobba i Stockholm och ha sin bostadsadress varsomhelst i Sverige. En Idé ( passar rätt bra så här vid ekonomikrisens rand) Varför köper inte riksdagen ett stort hyreshus, renoverar upp det till en massa lägenheter 2:or borde väl räcka... så får alla varsin övernattningslägenhet? Jag menar om de ändå ska ha sin bostadsadress någonannanstans i Sverige så borde det räcka med en tvåa. Men de har ju dyra lägenheter. De kunde få bo hyresfritt och kanske bara betala el, vatten, sophämtning och den egna maten. Ingen dum idé tycker jag. Fast jag är ju ganska smart oxå  


Sen att han har skrivit fel när det gällde taxin och sin egen bil, det är väl ingen fara   .


Sen har vi de andra partierna,,, tänker inte nämna några namn men att photoshoppa bilder så att Juholt blir en rosa pudel eller att det ser ut som om han poserar i kvinnounderkläder. Det säger mer om deras egna medlemmar inom partiet än om Juholt, tycker jag. Varför känns det som de som styr vårt land är smågrabbar i vuxenskepnad?


  • Julen.

Japps, snart är den här... den där underbara högtiden då barnen får snuskigt mycket saker och man bränner snuskigt mycket pengar. Men den är på intågande... tänkte bara upplysa er om det.


  • Snö!

I samband med att julen är på g. Så kommer det bli kallare och det kommer kanske (med lite otur) börja falla vita små flingor från himlen. Det kallas för SNÖ. Det betyder att det är kallt ute och det är dags att ta på sig varmare kläder. Innan snön kommer så blir det kallare och kallare. Snö kan oxå ställa till problem i trafiken (har alltid gjort det  och kommer säkert göra det iår igen). Men framför allt bli inte chockad om det är lite halt på vägarna, det finns en lösning, VINTERDÄCK!!!! Alla verkar bli lika överraskade år ut och år in över att det blir halt på vägarna, nu har jag förvarnat er. Jag vill inte se några rubriker om att folk har blivit överraskade av snön och halkan, DEN KOMMER ATT KOMMA!!!


Nu ska jag inte tjata mer, nu släpper jag er lösa och låter er kolla på några underbara höstbilder. Njut av hösten, snart blir det vitt på marken och kallt och jävligt. Så NJUUUUUUT!!!!


     


  /// LillamammaBitchen

Skapa flashcards