lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

2014-03-18

Av LillamammaBitchen - 18 mars 2014 10:32

Jahopp en ny dag är här, och det är TISDAG! Två dagar kvar att jobba sen är det helg   . Idag räknas inte eftersom jag vet att kommer åka och jobba. Så i min värld är det bara onsdag och torsdag kvar att jobba   . Jag har faktiskt funderat på en del bilder jag ser på instagram och på fb. En del uppdateringar också. Många av dem handlar om att man inte bryr sig om någon speciell person, men tydligen bryr mig såpass mycket att man väljer att rikta en statusuppdatering eller bild mot dem. Då känner jag att man visst bryr sig. Eller när folk skriver om sina träningsresultat. OH MY GOD! Jag fattar du är bättre än mig på att träna. Sen om man gör det någongång ibland så är det en annan grej. Men att varje dag uppdatera om hur bra man har gjort från sig på träningen, det känns lite som om det inte räcker med din egen bekräftelse du måste ha mer!!! Du har blivit en bekräftelseaddict! Kära ni som tränar OCH måste lägga upp varenda liten pw ni gör eller minsta lilla joggningsskutt, vem tränar ni för? För att ni ska må bättre eller för att få det bekräftat av ALLA runt om att ni är så duktiga och håller på? Sen kan det hända att ni får en liten kommentar som kan uppfattas lite som kritik, då blir det låååååååånga inlägg om hur bra ni mår över detta träningspasset och att den negativa kommentaren betyder INGENTING i eran lilla bubbla. Men tydligen ( i min lilla bubbla) så betyder den kommentaren en hel del. För då måste ni BEVISA att den kommentaren inte betyder något med ett långt inlägg om just den kommentaren. Då betydde den såpass mycket att ni var tvungna att tänka ut ett inlägg om den kommenatren och gärna förlöjliga dem som har gett lite kritik, inte rakt ut men lite diskret och fint. För man vill väl inte verka gnällig? Får man en negativ kommentar så ryck bara på axlarna och tänk att ni inte vill sjunka så lågt som personen som skrivit kommentaren. Jag hörde en gång att jag var jag för matglad och åt för mycket, brydde jag mig? NEJ!!! ( sen åkte jag iofs hem och googlade "matglada" tjejer, kan ju säga att de var aningen större än mig! Sen mådde jag bra igen och fortsatte vara matglad   )

Till er som har lyckats träna bort (märk väl TRÄNAT bort, inte bantat bort) er övervikt: BRA JOBBAT!!! Good for you. Jag följer er resa som en liten hejaklack (heja heja   ) men bli inte för självupptagna. Då tappar jag intresset. 


Näpp nog gnällt idag nu kommer dagens visdomsord: 

 


  /// LillamammaBitchen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Skapa flashcards