lillamammabitchen

Alla inlägg under september 2011

Av LillamammaBitchen - 25 september 2011 20:19

Japps, även jag precis som så många andra bloggare är en buzzadorare. Jag har fått testa våtservetter och thaikrydda tidigare. Vilka var jättebra kampanjer. Sen var det en megasvacka på buzzador, jag fick inga erbjudanden om kampanjer. Men nu fick jag en om DIGSTER. I 6 månader får jag testa deras premium tjänst, GRATIS!!! Det ni. Gratis säger man inte nej till, inte så som jag lärt mig  

Nu tänkte jag låta er, mina kära läsare testa detta gratis oxå  

Det som behövs är att ni har spotify eller WiMP.


Digster har en massa färdiga spellistor. Bara att välja och vraka.


Jag tyckte iofs att deras he,sida var liiiiite komplicerad, problemet är att man inte kan söka på bara en artist. Man får hela klara spellistor. Men det är ju bara gilla läget. Sen hade jag inte spotify tidigare  , antagligen är jag den sista i min åler som skaffar det. Men jag är inte så förtjust i att man måste betala för att lyssna på musiken. Speciellt när man måste betala för det varje månad. Bättre att köpa en skiva och lyssna på den om och om igen på repeat. då behöver du ju bara betala för att lyssna en gång, och om du sköter skivorna bättre än jag så kan man lyssna på skivan i många år. Eller så kan du leva lite farligt och ladda hem skivorna/låtarna gratis från nätet, jag vet inte hur man gör eller vilka sidor som delar ut  ... sådant gör inte jag  


Men vill ni testa så kan ni maila mig och så skickar jag en kod till er via mailen ni anger.

Maila alltså till: lillamammablogg@hotmail.com


 


  /// LillamammaBitchen   


Av LillamammaBitchen - 25 september 2011 12:47

             


  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 19 september 2011 11:11

Inatt var det nog en elefant som hoppade på mitt huvud. Vaknade med migrän som hette duga. Alltid roligt att börja en ny vecka med huvudvärk.

Men det är väl bara att ta en ipren och se glad ut. Imorgon är det dags att återgå till jobbet, förra veckan låg jag i soffab och hade den där underbara förkylnigen. Den har inte riktigt släppt än men febern är borta och det är väl det som är det viktiga. Orkar jag städa och ta hand om hushållet så borde jag orka att syna lite flaskor.


I eftermiddag funderar jag på om jag ska ta med barnen till en av de "lekplatserna" vi har här i Svenljunga. Fattar inte varför kommunen bygger en riktig lekplats någonstans. Jag menar att det borde finnas fler i denna orten som har barn och bor i lägenhet och inte har möjlighet att bygga en lekplats utanför dörren.


  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 17 september 2011 12:44

Idag suger det rejält i min shoppingtarm, en skada jag har kvar från mina glada shoppingdagar för några år sedan då jag levde i kreditkortens underbara värld. Idag äger jag inga kreditkort utan lever på det som vi får varje månad, nämligen lönen.

Men idag skulle jag vilja åka till knalleland och bara känna doften av nya plagg, nya böcker och fina krimskrams saker  . Saker och sådant gör en glad när man har handlat dem men oftast på vägen hem kommer ångesten krypande,,, hua nej, jag får gå genom garderoberna och kolla om jag kan slänga ut något på tradera. Fast jag brukar inte ha någon tur när jag lägger ut saker där. Brukar sluta med att jag får betala fakturan bara och ändå ha kvar saken hemma. Har ni några tips på hur man kan sälja sakerna där? Hur gör ni när ni lägger ut era kläder/saker där? 


  /// LillamammaBitchen


Av LillamammaBitchen - 12 september 2011 22:29

Vet iinte hur jag kom att tänka på jultomten nu ikväll, men jag kom in på julens banor.

Visst är det helt fantastiskt hur vi föräldrar är knasiga. Vi lär barnen att man inte får ta mot godis eller presenter från luriga gubbar. Barnen får inte ha något med dessa att göra. Förutom en gång om året då en rödklädd lurig gubbe knackar på dörren och vill komma in och ge barnen just presenter. Då är det helt okej att släppa in honom, hade det kommit en rödklädd skäggig gubbe med plastigt ansikte till oss mitt på sommaren så hade jag ABSOLUT inte låtit barnen släppa in honom oavsett hur många paket han hade med sig  


Men kikar jag på kort från jular har varit så är det alltid något barn som är rödgråtet och ser helt förstörd ut (fins ett på mig hos mamma), men ändå fortsätter år in och år ut att tvinga barnen att uthärda tomtens besök. Klart att tomten går lite konstigt och luktar lite konstigt, han har ju fått dricka lite vuxendricka för att orka hälsa på alla barnen.


Jag kommer ihåg en jul speciellt. Vi firade jul med min kusiner och hans föräldrar och kusinen var så rädd för tomten att han gömde sig under bordet. Hans skräck smittade av sig på oss andra barn och ingen vågade direkt gå fram till tomten. Ändå kommer jag lura på min son denna tomtetron iår (förra året fattade han inget...). Men undra hur detta kommer gå nu när min son är rädd för karlar med hår på huvudet  


  /// LillamammaBitchen 



Av LillamammaBitchen - 12 september 2011 14:00

Jag hade kunnat berätta det igår men det är så många omkring mig som är detta nu, så jag ville inte sno deras stund i rampljuset.

Jag kommer nu gå genom det som alla verkar gå genom nu. Jag kommer förändras, jag kommer bli trött och orkeslös. Även utseendet kommer förändras något.

Det kommer bli några timmar liggandes på rygg i soffan med benen högt upp vädret och skrika efter dricka och andra godsaker.


Jag talar givetvis om att jag  har blivit FÖRKYLD   ! Röd näsa kommer jag få och huvudvärken är ett faktum. Jag kommer gnälla och ha ett värre temprament än vad jag brukar ha. Nu vet vi. Det känns skönt att ha berättat för er  . Nu kan jag gå ide och mysa i jamis hela dagen. 


 

Någon som vet var man kan inhandla en sådan här?


  /// LillamammaBitchen

Skapa flashcards