lillamammabitchen

Alla inlägg under december 2013

Av LillamammaBitchen - 22 december 2013 16:20

Bjällerklang, bjällerklang hördes dingelidong... 

Här närmar sig julen med stormsteg. Hatten av till alla er som hinner göra julgodis och annat roligt inför julen. Jag hinner knappt med det vanliga hushållsarbetet. Men det löser sig i slutändan. Som tur är har så har vi nästan inget julfirande hemma. På julafton ska vi till Heberg och fira julen där och på juldagen ska vi ju till mamma, så vi behöver inte stoppa korv och koka skinka   . 

Vi kommer bara och äter och äter. Men nu ska jag egentligen städa och göra fint här hemma, hänga tvätt var det visst oxå... men det hinns nog med. Sen var tanken att vi skulle göra mer pepparkakor. De är nämligen slut men vi ordnar det någon annan dag. Det är ju två dagar kvar. Men jag ville önska alla en god Jul nu när jag passade smita från hushållsgrejerna   


 


Av LillamammaBitchen - 15 december 2013 18:06

God kväll i alla stugor.
Idag har vi haft en riktig slödag :). Vilket har varit underbart. Bara tagit det lugnt. Tyvärr så har P åkt hem till sin pappa. Men hon kommer hem igen på fredag för att varande oss och klä granen över helgen :). Snart ska N gå och lägga sig och då är det bara jag och hunden kvar vakna :). Men sambo dyker väl upp någon gång under kvällen. Men jag har redan bokat kvällen med filmen "Borta med Vinden". Brukar kolla på den strax innan jul och idag känns det som rätt dag :).
Kisses/// Lillamammabitchen

Av LillamammaBitchen - 14 december 2013 19:45

Gått ett litet tag sedan jag skrev något. Men jag har tänkt på att skriva ofta, men dessvärre har dygnet bara 24 timmar varav man ofta jobbar bort ca 8 timmar av och sedan ska man sova och sen ska hushållsarbete och annat hinnas med oxå   . 

Nu i december så springer tiden iväg snabbare än någonsin. Saker varje dag... Men det är samtidigt roligt men man kommer snart se ut som en sönderstressad sötnos   . 

Idag har jag haft en PartyLite visning hemma. Det gick bra trots allt. Men lite tankar dyker ju upp. Som värdinna kan det vara bra att tänka på följande:

  • Städa dagen innan!!! ( speciellet om man har jobbat natt hela veckan innan. Idag var jag seg som en färsk kola, kom inte ur sängen förrän halv tio, barnen bråkade och fick åka in i varsitt rum, sen somnade jag om i soffan vid elva. Klockan halv tolv vaknade man med ett ryck! Men lyckades ändå laga mat, hånga tvätt, vika tvätt och duscha innan halv tre. Men då blev det stressigt med andra saker, typ visningsbord.)
  • Få ordning på fikat innan alla gäster kommer.
  • Håll koll på antalet gäster och se till att det finns platser till dessa. 
  • Dammsug gärna av golv innan gästerna kommer, speciellt om det finns hund i hushållet. 

Ja det var väl det en värdinna ska komma ihåg. Speciellt om värdinnan heter Tarja :). 


Som konsult ska man kanske tänka på: 

  • Ha inte bråttom med presentationen.
  • Bestäm en produkt du vill slå ett extra slag för.
  • Ha inte med dina barn på visningen,,, (hmmmm) 
  • Om du är konsult OCH värdinna så se till att ha fikat och kaffet klart INNAN partyt börjar :D




Som inbjuden till ett homeparty bör man tänka på: 

  • Meddela snabbt om du/ni inte kan komma (värdinnan får en chans att bjuda någon annan i ditt ställe)
  • Meddela gärna om ni kommer (så slipper värdinnan undra om ni inte kommer eller kommer ni eller?)
  • Berätta gärna om allergier.
  • Väl på partyt om konsulten har sina två något aktiva och energifulla barn med på visningen. Stör er inte på dem. Konsulten lyckades kanske inte låsa in dem i en garderob ;)
  • Var vänlig och boka en visning det gynnar din vän, värdinnan, och i slutändan så gynnar det även dig :) 





Men visningen gick bra idag ändå. Hade tre extra nöjda gäster, som vann lite smått och gott från katalogen :). Det är ju det viktigaste :). Men jag tror alla var nöjda i slutskedet. Ingen grät iaf :). 


Nu ska jag ta på mig mammarollen igen och lägga ett av två barn. P och jag ska ha en Harry Potter kväll igen :) 

Trevlig lördag på er underbara läsare :) 


 


Kisses /// LillamammaBitchen







Skapa flashcards