lillamammabitchen

Alla inlägg under september 2012

Av LillamammaBitchen - 28 september 2012 15:15

Ps fritids ringde mig medan jag vilade. Jag ringde givetvis tillbaka till dem när jag vaknade till liv. De ringde mig och kollade om P skulle komma till fritids på måndag. Hon hade nämligen gått och skrytit om hur hon skulle ligga i soffan och lata sig heeeeeela måndagen. 

Då hade de kommit på att att de kunde erbjuda henne att komma till fritids så att vi vuxna kunde jobba. Men jag meddelade dem att jag har den lyxen att jag är ledig på måndagar. Så det var helt okej att P skröt om att hon skulle ha en lat måndag   . Det är mammas tjej det   . 


 

Mammas rockerbrud   

Av LillamammaBitchen - 28 september 2012 07:17

Nu är den äntligen här! HELGEN!!!! Så underbart   . Egentligen skullejag ligga och sova nu efter nattens jobb men så blev inte fallet. Men men, sova kan man väl göra när man blir gammal eller? Fyller ju trettio nästa år så då har jag väl jag passerat "gammal", eller?   

Det som kommer hända i helgen är att P kommer hem idag, hon ska vara med mig och sälja lite saker på loppisen här i Svenljunga imorgon. Det är i församlingshemmet mellan 10 och 14. VÄLKOMNA (speciellt till vårat bord   ). Min mamma kommer och passa de två små killarna N och Ludde medan jag P kränger saker. Undra vad vi ska göra för alla våra pengar sedan   . När man pratar med P om detta verkar det som om hon kommer sälja saker för miljoner. Man kan ju alltid hoppas   . 


Sen vet jag inte riktigt vad vi ska göra på söndag. Men jag tror det lutar mot att jag och N ska åka på väskjakt. Jag behöver en ny väska som jag kan transportera mat i till jobbet. På något sätt lyckas jag göra hål i alla mina väskor när jag åker till jobbet   . Jag är makalös. Ibland kan man till och med kalla mig för hopplös   . 


 


Ha en trevlig helg och se till att njuta för snart är det måndag igen   . 


   /// LillamammaBitchen



Av LillamammaBitchen - 27 september 2012 18:11



 



En natt kvar att jobba denna veckan sen är det ledigt ända fram tills på tisdag morgon   . Underbart. 

Det bästa är att P har studiedag på måndag. SÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖNT! Sovmorgon för hela slanten. Om N nu godkänner det där måndagens sovmorgon... hmmm... det tro jag inte han gör. 


Jag har gått lite i tankar på att börja träna. När jag var inne i stan sist så funderade jag på om jag skulle gått in på sportlife och kollat om man kunde fått en omgång med en PT en dag och hur mycket det kostar.. Men sen tog jag mitt förnuft till fånga och gick bara förbi lokalen   . Tänk om någon hade sett mig gå in där    Tänk vad fel tankar de hade fått om mig då   . 


Men som sagt idag är det torsdag och jag siktar in mig på HELG!!! På lördag är det loppis och jag och P kommer stå där och försöka bli av med lite saker. Är det något som är träning så är det att springa runt i lägenheten och hitta saker man inte behöver längre   . Jag har ju bara nödvändiga saker   . Men jag får ta ett ryck på fredagkvällen medan sambo vilar upp sig för ytterligare en helg med nattskift. Då kan man få undan massa saker... undra om han kommer märka om man tar och säljer något från hans teknikprylar...   . 



  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 26 september 2012 16:41

Igår var jag hos frisören och fick lite färg i håret och blev av med några millimeter. Men nöjd blev jag   . Medan jag satt och väntade på att färgen skulle fastna i mitt hår så läste jag i cosmopolitan. Ni vet BIBLEN FÖR DE MODERNA KVINNORNA!!!   

Men jag märkte att jag fattade nästan inget av det som stod i den. Det handlade om skolan och om bråk med 15 åriga pojkvänner. Jaha... Tydligen har jag passerat cosmopolitans "bäst före datum" för de moderna kvinnorna. Men en mening fick mig verkligen bli förvirrad. De var någon artikel som handlade om att slappna av. Det stod något i stil med att "någon av dina kompisars päron har säkert en sommarstuga du kan få låna". Kanske är jag fortfarande lite blond i hjärnan även om jag har rött hår nu, men jag började fundera på om päron ska ha hus. Nu tänkte jag på frukten päron! Men efter 5 sekunder fattade jag! Päron = Föräldrar! JAAAA Det är ju klart   . 

Sen fanns det en artikel hur man ska tolka "hans" sms. Jag behövde inte läsa den. Min sambo skriver inga hemliga koder i sina sms. Eller? Kanske är " stannar du på ica och köper mjölk?" en kod för "shit jag har hunnit göra det jag lovade, snälla ge mig lite mer tid och stanna på ica och köp något"? 

Eller "Har du varit på ica dag?" kanske betyder att rymdvarelserna är på väg och han vill ha oss ut ur lägenheten för att rädda oss. 


Nej, jag får nog inse att kryptiska sms och miniweekends i min ensamhet i kompisens pärons sommarstuga inte längre gäller mig.   


 

Men jag blev lite snygg(are) iaf   


  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 24 september 2012 09:24

Då var det måndag igen! Helgerna går verkligen fort nu för tiden. Fattar inte vart de tar vägen. EN dag är de här och man ser fram mot flera dagar ledigt från jobbet. Sen helt plötsligt vaknar man och *poff* det är måndag. Denna veckan blir det nattvecka för mig. Så det blir att sova länge på dagen och vara vaken hela natten. Men nu har denna veckan infallit så dumt att sambo jobbade natten till idag så idag blev det ingen sovmorgon. Så jag får väl passa på att sova när N sover sin lilla lur under dagen. Sen ska jag vara tidigare på jobbet oxå. 

Måndagar är väl underbara?   


Men det är väl bra att man märker att veckorna går framåt och att man inte står still på samma ställe i hela tiden. 


 


  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 22 september 2012 21:52

Idag har vi varit rediga och trotsat vädret. Vi åkte för att hjälpa min gamla mor med att bära in pellets, så att hon kan ha det lite varmt och gött nu till hösten. Tänkte att vi lika gärna kunde kasta in två pallar. Så det gjorde vi. Nu är hennes pannrum fullt av pelletssäckar  . 

Barnen och hunden fick vara ute medan vi gjorde det. Jag var ute så det var ju inte så att vi låste in oss i huset och kastade ut barnen   . De hade mig som "vakt" där ute. Trots mitt "vakande" öga så lyckades P gunga in i gungställningen med huvudet före. Fråga mig inte hur hon lyckades men hon lyckades. Barnens mormor lyckades ge N en liten klapp på kinden med en bräda och Ludde sprang iväg på äventyr i skogen men kom tillbaka när han hörde att vi ropade på honom DUKTIG VOVVE!!!  . 


Väl hemma så började jag göra en halloncheesecake på kladdkakebotten. Det var lite pilligt men jag lyckades men den blev mastig. Jag orkade bara en bit. Det var ca 2 timmar sedan jag tog den biten och jag är fortfarande mätt!!! Inte illa   . Men den var god, fast nästa gång ska jag ha lite vaniljsocker i. 


 



Så här gjorde jag: 

Kladdkakan: 

100 gram margarin

3 dl strösocker

2 ägg

1 dl vetemjöl

3 msk kakao ( jag brukar ta 2 msk kakao och 1 msk O'boy)

1 krm salt. 


Sätt ugnen på 175 grader. 

Smält margarinet på låg värme.

Medan margarinet smälter så smöra och bröa en form. 

Låt margarinet svalna lite medan du vispar ihop ägg och socker PORÖST. 

Blanda kakao, mjöl och salt i en bunke. 

Häll margarinet och den porösa socker/ägg blandningen i mjölblandningen. 

Se till att smeten blir slät. 

Häll i formen och in i ugnen i 5-10 minuter så att den får lite av en hård yta på sig. 

Ta ut och låt den svalna. 


Medan kladdkakan svalnar ska man göra själva cheesecaken. 

Då behöver du detta: 

400 gram philadefiaost

1.5 dl strösocker

2 ägg

1 st riven citronskal ( detta hade jag inte i... men det funkade ändå)

3 dl hallon

50 gram vit choklad ( jag använde den nya Marabou Vit choklad med smak av vanilj *yummie*)

3 dl creme fraiche

3 msk strösocker (kom på nu att jag glömde dessa tre msk... )


Vispa ägg, ost och socker (även citronskalet om ni väljer att ha det) till en jämn smet, blanda i hallonen. Häll smeten på kladdkakan. Grädda i nedre delen av ugnen i 25 - 30 minuter på 175 grader. 


När ni har tagit ut kakan (igen) från ugnen är det dags för nästa steg. 


Smält chokladeni ett vattenbad, blanda med creme fraiche och socker (de 3 msk som jag glömde) Bred sedan även denna smeten över kakan och låt stå i ugnen i 175 grader i ca 5 minuter. Låt kakan svalna lite och låt den sedan stå i frysen i 1-2 timmar. Kan förvaras sedan i kylskåp. Vet ej hur länge men kanske en, två dagar. 

Vid servering så kan man om man vill vara lite fin garnera med lite hallon   .


Som sagt denna kakan är MASTIG! man blev mätt. Men den var god...   . 


   /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 18 september 2012 22:59

Imorse kan man gott väl säga att jag vaknade på helt fel sida. Jag var sur och vresig och så in i BOMBEN trött. Inte blev man piggare när man hade skickat iväg P till skolan. Då när man bara har sambo, hund och N hemma och det är då jag får mest gjort. Men idag har jag känt helt energilös och halv. Det har varit som jag saknat en del av min själ. Jättekonstig känsla. Men som tur var ändrade det sig efter några timmar på jobbet. Tur att man har så bra kollegor ibland som kan lyckas få mig på bättre humör. Sen tror jag oxå att det hjälpte lite att lyssna på Bruno Mars. Hans röst är magisk i mina öron   . 

Tror även att komplimangen jag fick på jobbet gjorde mig lite gladare. Vem vill inte höra att man blir vackrare för varje gång någon ser en? Jag har inget mot att höra det i alla fall   



God natt alla där ute   . 


  /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 18 september 2012 10:29

Igår hade jag en ytterst intressant eftermiddag och kväll. P kom hem från skolan med två av hennes klasskompisar. De skulle tillsammans gå till dansskolan här på våran gata. Jag hade förberett mig på lite tjejtjafs och lite bråk men det hände inte   . När de kom hem så skulle de göra glittertatueringar. Jag hade ju tänkt att åka till ica för att fixa lite saker men istället blev jag fast med att hjälpa dem lite. Lite funkade det oxå    det var ju GARANTERAT roligare än att handla. 

Sen lekte barnen lite medan jag fixade lite mat. 

Efter maten var det dags att gå till dansskolan. Jag tycker det är så roligt att vara där och se hur de dansar. En stor eloge till dansläraren som orkar med några av de busiga ungarna. Jag hade tappat tålamodet flera ggr med dem och slängt ut dem med huvudet före. Men man gör ju inte så. Sen kan jag känna att några av barnen kanske inte är "mogna" för dansen. Men jag säger det igen EN STOOOOOR ELOGE till dansläraren!!!   Hon gör ett toppen jobb!


 

Damen dansar sig fram   .  


Efter dansskolan kom kompisens mamma hit och kollade om vi hade "någon" på besök i Ns rum. Gissa vad? Det hade vi. Det var även denna mannen som huserade på toaletten på övervåningen. Det var en lång man, mellan 175 -180 cm lång, ordningsam och lite militärisk. han ville inget illa. Han ville bara hålla koll på N som tydigen är lite livlig när han sover. Men nu är rummet rensat och N ska få sova ostört. Men det hindrade inte honom från att gå upp klockan halv sex imorse   .  Kanske ska man sätta in spjälsängen igen?   . 

Vi fick även veta igår att P har en skyddsängel. En liten flicka på ca 6 år är tydligen Ps skyddsängel. Det känns ju trevligt. 

Sen bor jag med en som inte tror på att det kan komma besök från andra sidan. Så han var ju lite irriterad igår när ajg ville prata om det. Så jag ringde mamma istället   . 


 

Men nu finns det ingen på besök kvar. N sov gott till halv sex imorse. Sen var det han som kom in till mig och sambo och spökade hos oss. Älskade morgonpigga unge. Synd att du fick två morgontrötta föräldrar   . 


   /// Lillamammabitchen 

Skapa flashcards