lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

2014-03-16

Av LillamammaBitchen - 16 mars 2014 22:27

Söndagkväll och allt vad det innebär. Barnen sover och köket väntar på att få min kärlek. Fattar inte varför man stökar ner så mycket där jämt. Eller det kanske bara är vi? Vissa dagar är jag inte i något annat rum än köket. Det är frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmat. Kanske skulle jag flytta in en säng där med så jag kan vila mellan alla målen   . Det kommer aldrig hända! 

Ja idag har det återigen varit full rulle. Jag och N tog med hans cykel och Ludde på en promenad  till ica för att köpa lite grejs så vi kunde göra muffins att bjuda Iris på. Vi åkte till henne idag och jag fick en underbar ryggmassage. Jag brukar ha väldigt ont i ryggen men nu de senaste dagarna har jag inte haft det. Kanske är min ryggont väderleksanpassat? Kallt = smärta, värme = pigg rygg? Jag vet inte. Kanske skulle det vara värt att kolla upp det. Testade runkeeper appen idag. När vi ändå var på promenad. Den var nog inte så imponerad av mig. Det tog ca 15 minuter att gå en sträcka på 0,3 km. Vilket borde  vara ca 300 meter om inte mina mattekunskaper sviker mig. Till mitt försvar så var det VÄLDIGT mycket roligt att lukta på och titta på, Ludde luktade, N tittade. Sååååå, man kanske inte kan skylla det på mig. Eller? Jag hoppas inte! På den 300 meters promenaden ( jag glömde starta appen när vi gick hemifrån, jag startade den när jag och mitt lilla sällskap var på väg hem och nästan var hemma) så brände jag nog 74 kalorier, enligt appen. Men jag tror de flyttade in igen jädrigt fort eftersom jag och N gjorde KILLERmuffins idag. Inte så vackra för ögat, men de smakade så GUDOMLIGT!   


 


Och idag kom även P hem. Hon blev överöst med kärlek och pussar. Hon var kanske inte så förtjust i det men sådant tar vi ingen hänsyn till. Hon fick snällt stå ut en stund. Den känslan när man har henne hemma och familjen känns komplett är bara UNDERBAR! Sen finns det stunder då jag nästan lägger ut sambo och båda barnen på blocket under paketpris men dessa stunder brukar försvinna snabbt. Men ibland så är det inte långt borta från att jag gör det. 

Nä, nu ska väl köket få sig lite kärlek så att jag sedan kan parkera min lilla rumpetuss i sängen och sova några timmar och vakna utvilad och piggelin så man hinner skicka iväg P till skolan och senare ska N till dagis. 

 


Och till sist några kloka ord som jag känner att många behöver höra:

 


  /// Lillamammabitchen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Skapa flashcards