lillamammabitchen

Alla inlägg under april 2013

Av LillamammaBitchen - 29 april 2013 20:25

Igår kom P hem från sin pappa. Hon har haft en lillebror här hemma som har längtat efter henne hela veckan. Han orkade inte ens vänta på att hon skulle komma in, utan han skyndade sig ner för trappan, öppnade dörren (dags att börja låsa den på dagtid oxå ) och stod utanför och väntade och väntade. När han såg att de var på väg ur bilen lyste hans små ögon upp och leende gick ända upp till öronen. Han släppte inte P med blicken på hela kvällen. P tyckte nog det var lite jobbigt när vi kollade på den nya Monster High filmen och han skulle sitta på henne hela tiden. P och hennes pappa hade även en tidig födelsedagpresent till N. Det var flygplanet från Cars 2. Lillkillen var helnöjd. Idag var det dock lite jobbigt för honom när P åkte till skolan. Han stod i köksfönstret och frågade om P skulle komma hem snart. Sen förklarade han att han älskar ju henne. Så sött att mina ögon nästan började läcka (okej, det kom en liten droppe ;) ). Men än så länge har de kommit bra överens, men det är ju bara måndag än så länge.

Jag har börjat kolla på Star Wars filmerna. Har aldrig förstått vad som är så bra med dem. Och efter halva första så förstår jag fortfarande inte... Men kanske kommer det senare :D. Jag har ju iaf kollat på alla Harry Potter filmerna på Bluray. En liten hemlis kommer här: alla slutar på samma sätt som i de "vanliga" filmerna. Fast bildkvaliten blev väldigt bra på de tre sista filmerna :).

Nu blir det sängen för mig upp tidigt imorgon för att jobba :(. Ska inte gnälla för mycket, är ju ledig på onsdag ;).

Av LillamammaBitchen - 20 april 2013 11:21

Man gnäller ofta över sina barn. De saknar öron, de lyssnar inte osv. Men idag tänker jag inte gnälla över P. Vi har haft en mor och dotter morgon ( N har sovit hos mormor ) så det har bara varit jag och P denna morgonen. Hon lät mig sova tills jag vaknade. Och när jag gick upp så var hon såpass väluppfostrad att hon stängde av sin dator och var social med mig. Hon plockade fram frukosten medan jag njöt av solen på balkongen. Jag visste inte ens om att hon hade gjort det. Ibland kan de små liven överraska. När något sådant här händer blir jag helt varm inombords och vet att det finns hopp om en framtid i mina barns liv. Barn kan vara riktiga små monster men ibland kommer den lilla ängeln fram i dem <3

Av LillamammaBitchen - 14 april 2013 09:53

Idag är det min sista dag på helgen känns konstigt eftersom man har varit ledig måndagar och fredagar i lite över tre år. Imorgon ska jag jobba. Svårt att få in i min skalle. Hoppas bara jag kommer ihåg att jag ska jobba imorgon, så chefen slipper ringa mig och påminna mig   . 

Än så har söndagsångesten okommit och bitit mig. Jag vet inte om jag har tid för söndagsångest över huvudtaget idag. Vi ska till målsryd jag och N. Sen har tydligen P en dansuppvisning i Borås. Tänkte jag skulle åka och kika på den. Har ju helt missat att det är Kidzmässa i Borås denna helgen. Men nu ska jag dit och kolla på en dansuppvisning   . Får ta med den magra plånboken och lämna den feta hemma   . Kan ju shoppa upp allt annars   . 

Sen kommer P hem igen i en vecka. Får se vad vi hittar på under veckan. Eller snarare vad de ska hitta på i veckan. Jag har ju det där underbara eftermiddagsveckan. att jobba eftermiddag i fyra dagar är socialt mord. Man hinner inte med något. Jag och P träffas en halvtimme på morgonen. Det känns ju helt okej. Sen på fredag ska hon eventuellt på disco, så vi får väl se vad jag och hon kan hitta på under lördagen och söndagen. 


Men men nog om det. Nu ska vi påbörja dagen här och göra det bästa vi kan av söndagen   .


 

Av LillamammaBitchen - 7 april 2013 17:21

Jag Googlade på ordet mamma eftersom jag ville veta vad en sådan egentligen är för något. På Wikipedia stod det att mamma är den andra föräldern till ett barn, motsvarigheten till pappa :). Okej :). Jag som har trott att mamma är barnens personliga slav, chaufför, kock, assistent och påkläderska och städerska. Idag har det verkligen varit en slavdag. Tror att ordet mamma har använts ca 30 ggr i MINUTEN! Att P börjar bli äldre märks, hon har koll på kläder och dylikt. Är inte det hon vill ha tvättat, så blir det ett herrans liv. N är N! En diktator i sin sannaste form. Finns inte mamma inom räckhåll så bossar man och retas med syrran. Många tårar har denna mamma torkat idag. Inga tårar som kommer från att man har ramlat och slagit sig utan snarare tårar från ständigt bråkande med syrran eller brorsan.
Denna mamma är oxå en dålig kock eftersom maten duger inte. Fast mina "ägare" har haft önskemål om maten och som den goda lilla slavfeen man är så ger man dem den maten de önskar. För att sedan se hur de tar två bitar och sedan är mätta. Billigt och bra med barn med lika stor magsäck som en dvärgmus. Jobbigt tänker jag, för efter 30 sekunder så börja det komma önskemål om mellanmålet.
Men jag har även varit den onda tjuven så jag har blivit skjuten idag, dött och återuppstått ;).
Även har jag massa magi som kan få onda sår att blöda och få tår som har ajaj att sluta göra ont, enbart med en kram och blåsa på det onda.
Men inte bara det utan när något av barnens hjärta gör ont av saknad efter pappa eller syskon eller mormor, farmor, farfar eller någon annan viktig person i deras liv kan mammas kram hjälpa och mammas axlar tar mot tårarna.
Men idag har det varit slavdag, jag får inte glömma bort de bra dagarna men idag har jag nog glömt bort dem.
Nu ska denna slavmamman fixa lite äppelpaj. Hoppas att barnens magsäckar fortfarande är lika små som en dvärgmus.


Kisses /// lillamammabitchen

Skapa flashcards