lillamammabitchen

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av LillamammaBitchen - 23 januari 2012 16:51

Idag rymde jag hemifrån en stund, bara jag. Inget barn eller sambo var med. Det kändes konstigt. Jag var tvungen att åka till Göteborg för att fixa ett pass eftersom jag är "invandrare" (som sambo säger). Jag är född och har bott i Sverige hela mitt liv men är ändå finsk medborgare. Det ni  !

Passet behöver jag för att jag ska kunna åka på en weekend med min syrra till Estland. Undra hur det ska gå när jag bara idag kände mig lite vilsen utan barn...


Men jag tog mig till Borås med bilen därifrån så tog jag tåget till Göteborg. Som tur var kollade jag avgångstiderna innan  jag åkte hemifrån. Jag trodde jag skulle åka med ett tåg som gick 8.33 men det gick inget tåg då, jag fick ta ett tåg 09:03. Vilken jag trodde jag skulle missa eftersom jag hamnade bakom en bil som körde 40 (!) på 70 väg, och när jag skulle köra om kom det GIVETVIS mötande bilar. Lite stressad var jag allt. Men jag hann med goda marginaler. Sen satt jag på tåget och undrade vad jag skulle göra i en timme. Jag kom fram till att bara ta det lugnt och varva ner.

Nästa uppdrag var att hitta till finska konsultatet, det ligger i femman huset... Man kan lugnt säga att jag kände väldigt liten i stora gbg. Jag är van vid typ inga bilar på vägarna och inte en massa höga byggnader. (jag har verkligen blivit bonde). Men allt gick fint, tills de kollade på mina passfoton. De var fel! De var inte godkända. Jag log så jag visade tänderna och det är INTE okej... men det löste sig det oxå. Jag sprang ner och tog kort hos någon firma där.

Och det bästa var att jag hann med tåget hem klockan 11:07  


Men det kändes hela tiden som om jag hade tappat bort ett barn eller glömt ett barn någonstans. Det är nämligen ofta jag drar iväg på egen hand. Har oftast med mig hela familjen eller åtminstone ett barn, idag var det bara jag och helt ärligt det var rätt gott  



  /// LillamammaBitchen      

Ovido - Quiz & Flashcards