lillamammabitchen

Alla inlägg under juni 2014

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44

Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som jag tänker en tanke så kan den försvinna. Då är det inte lätt. Sen är det inte så tröstande att höra av folk att det blir värre med åren. Ja då kan man räkna med att när jag fyller 40 kommer jag ha glömt allt som har hänt de senaste 39,5 åren. Jag kommer ha glömt bort hur gamla barnen är, vad de heter och var jag bor! Det kommer bli en spännande tid för min kära sambo, som redan nu kan irritera sig på saker jag har glömt eller att jag upprepar något som jag redan har sagt. Livet kommer bli ytterst spännande för honom. Jag kommer åka iväg till Ica för att handla sen kommer jag inte komma hem för jag har irrat bort mig antingen på Ica eller på parkeringen. Så runt midnatt kommer han komma som riddare i gyllene rustning ( tror det kommer vara en rostig rustning eftersom jag har glömt att putsa den och så har jag säkert glömt den ute oxå) och rädda mig från hemska natten.

Nu har jag glömt det jag skulle skriva om så ni får nöja er med detta, en text om min glömska! Jag tror jag skulle skriva något pm midsommar men jag är inte säker, den var iaf supermysig. Barnen kom i sång sent och vi likaså :). Vi dansade runt midsommarstången och det var nog sista gången jag gjorde det, tror det berodde på just dansen att jag var så seg på midsommardagen :)


Ha en fortsatt trevlig vecka :).

Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33

Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbull. Dagen började med att N vaknade och var hur glad som helst, jag var som en tonåring. OMÖJLIG att få liv i. Men efter många suck så kom jag ur sängen. Då hade N och sambo ätit frukost och sambo hade hunnit gå och lägga sig ( han jobbar natt denna helgen ) N lekte med sin radiostyrda bil i vardagsrummet ( jag hörde honom, jag sov ju inte på riktigt! Fast det var skönt att bara ligga och blunda och låtsas ). Noel ville gå över till grannen och det fick han. Efter en stund ringde grannen och frågade om N fick följa med dem till lekplatsen. Inga problem för mig, då kunde jag ju åka till Ica och handla i lugn och ro ( kanske kunde jag handla lite glass till mig?). När N kom hem så var han så trött och hungrig. Vi åt och sedan lovade jag honom att han kunde få titta på film. Mutt i filmen ringde min Timon och ville ha med mig och N till Leos Lekland. Självklart så åkte vi med. För finns det något bättre ställe att vara på när man känner sig som en zombie? Jo det finns det! Som en hängmatta på Bahamas.
När man känner sig som en zombie så blir man lite lättare irriterad, har jag märkt. Så ursäkta mig alla ni som tror att när man åker till ett lekland, att inga regler gäller där! DET FINNS REGLER!!! T.ex klättra inte på upp för rutschkanan! Detta gäller alla! Även vuxna! Det enda undantaget är om ditt barn har fastnat mitt i kanan! Vi såg en pappa med tre barn och alla FYRA klättrade uppför rutschkanan och åkte ner igen. Givetvis kunde man har visat honom skylten med regler och kanske läst den för honom, han kan kanske inte läsa. Men som vanligt så satt man på sin stol och bara var irriterad. Viktiga är ju att ungarna har kul.

Kisses /// lillamammabitchen

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39

*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala människan ) våndas som sjutton varje resa hit. Min sambo kom med förslaget igår att vi skulle åka hit idag. Efter att jag har sovit tre timmar och sedan jobbat mellan 05:45 och 13:45. Tur som var så somnade jag till i bilen på vägen ner. Solen sken och fåglarna kvittra hemma och mina fötter värkte. Familjen var förväntansfulla och väntade på att vi skulle åka... Jag däremot mådde lite sisådär. Handla på GeKås går väl hyfsat bra, men jag ser när jag lägger ner en klänning för säg 129:- hur en låda köttfärs försvinner, en leksak för 20:- då försvinner det en chipspåse ur skafferiet, ett spel för 99 :- då försvinner två Ben & Jerrys ur frysen. Spelet är ju värst ( vem vill förlora TVÅ Ben och Jerrys?! ). Sen kommer man till den hemska, gastkramande, energislukande och pengagiriga KASSAN!!! Känner hur hjärtat slår hårdare, små svettpärlor tränger sig fram, tårarna som bränner i ögonen, klumpen i magen som gör att man har svårt att koncentrera sig. Behöver vi verkligen allt det här?! Ser siffrorna på displayen, i lagom ögonhöjd ( de måste korrigera den på något magiskt sätt så de passar varje ny kund), rusa upp och det fortsätter rusa. Till slut hamnar den på samma summa som vi lägger på mat varje månad. Sen frågar kassörskan om jag har glömt kvar något i vagnen, i den ligger ju bara min plånbok, så jag svarar "nej". Då vill hon att jag ska ta fram det lilla svarta som ligger i vagnen. Jag hade lust att ta upp den och klappa till henne med den och skrika " om jag handlar saker för samma summa här på några timmar som jag handlar på Ica under en hel månad så tro inte att jag försöker snatta en plånbok!". Fast jag bara log och sa skrattande att den är min och hon gärna får kolla på den.

Väl förbi där så kändes det lite bättre. Men inte bra. Nu känns det bra när det varuhuset med de hemska, hemska HEMSKA kassorna är några mil bakom oss. Nu är jag på väg hem för att kolla på mina "fynd". Bästa fyndet var nog den gratis ponchon jag fick på vägen ut, spöregnade när vi kom ut och alla fyra fick varsin poncho :). Men nu ligger de välanvända i en soptunna på GeKås parkering.

Jag och P i våra gratisponchos :).

Kisses /// LillamammaBitchen

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards