lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Dagen

Av LillamammaBitchen - 27 april 2012 22:10

Sambo och N åkte iväg till stora staden Borås idag och sprang lite ärenden där inne. Jag var ensam hemma med Ludde. Meningen var ju att jag skulle ta tag i städning och bakning. Det gick sådär bra kan jag säga. En halvtimme efter att de hade åkt tog jag med mig Ludde på en promenad, den blev lite längre än planerat. Men vad gör det om 100 år? Väl hemma igen började jag gå genom skafferiet för att se om allt jag behövde fanns hemma. Det gjorde det INTE! Vem är chockad? Inte jag  

Blev en tur till ica, men så naiv som jag är så trodde jag verkligen att en liten plastpåse skulle räcka för det jag skulle handla. Men så fel jag hade, jag kom hem med en plastpåse och en papperspåse. Jag vet, jag är ett geni som valde att köpa en till påse.


Men hemma igen kände jag en konstig känsla i magen. Jag tror det var hunger, för känslan försvann i samma veva som vi hade klart min underbara kycklingfilé med klyftpotatis, tzatsiki och lite annat gött. Man kan ju lugnt säga att när jag är på matlagningshumör så blir det GOD mat. Inga makaroner så långt ögat kan se  


Jag fick hem min vinst från PaxLuX idag. Jag vann ju hos lillaelin. Sambo fick sätta upp dekoren så att alla kan se den nu på tisdag. UNDERBART  


 


Till slut fick jag tummen ur och började baka dumlekakor. Jag tänkte att jag kör en dubbelsats, det räckte ju inte så många dagar förra gången jag bakade dem, DÅ HADE VI INGET KALAS  

Men jag har en vag känsla av att jag skulle ha hållt mig till den enkla satsen... Kanske kommer dessa komma ut på loppisen?


    

DUMLEKAKOR: 

1 dl socker

200 gram margarin

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver


1 Påse dumle

1 ask noblesse


Blanda ihop alla sakerna, rulla till bollar och lägg ut dem i alminumformar.

Dela på dumlekolar och tryck ner i mitten.

Grädda i ugnen i 200 grader i ca 10-12 minuter. 

Lägg på en noblesseskiva på varje kaka när du har tagit ut dem från ugnen.


Det gick åt en påse dumle till min dubbla sats och en och en halv ask noblesse.

Kör man en enkel sats så blir det runt 24 kakor, helt beroende på hur stora bollar man rullar    


N hjälpte mig lite början men sen fick jag vifta med den vita flaggan och sätta mig och underhålla honom med något annat. 


Nu ligger N och sover sen längesedan och har bakat klart och även plockat undan en del. Jag är stolt över mig själv idag  .



Så nu har jag underhållt mig själv med lite lek i Photoshop och nu ska Ludde ut för sista gången idag. 

Busbild på mina underbara skitungar  




Imorgon är det shopping som gäller för mig och P. N ska få vara hos mormor, han ska få visa mormor vad 2års trots är  



Ha en trevlig kväll/natt nu alla som läser  




  /// LillamammaBitchen         


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards