lillamammabitchen

Alla inlägg den 3 april 2012

Av LillamammaBitchen - 3 april 2012 10:31

Sambo var ute och hämtade posten (ja, han är vaken nu   ) och där fanns det bara ETT brev till mig. Det var mitt ARMBAND  


    


Armbandet är beställt från BOMBY DESIGN och de har billiga smycken för alla tillfällen tycker jag   , fast jag är ganska enkel när det kommer till smycken, kanske för att jag är en enkel kvinna. 

Tyckte detta armbandet var sketa snyggt, och jag kommer INTE ta av det, så är det bara  


  /// LillamammaBitchen    

Av LillamammaBitchen - 3 april 2012 08:03

Våra mornar här hemma brukar bli aningen stressiga. 

Eftersom sambo är en nattmänniksa och jag är en ansvarsmänniska (hade gärna varit nattsuddare jag oxå, men på något konstigt sätt ändrar det sig när man har fått barn). Så är det typ ALLTID jag som går med barnen. Okej, nu tar jag väl i så jag nästan spricker. Kanske kan jag få en sovmorgon var sjätte vecka. Det vill säga när jag jobbar eftermiddag och vi inte har P hemma. 

Fast sen vi fick hem Ludde så är det jag som tar hand om de stressiga mornarna, utom när jag jobbar fm men då åker jag ju hemifrån ca fem på morgonen, känns inte så schysst att väcka barnen då. Men det rör sig om tre dagar. 

Nu är det så att P är inte den snabbaste på morgonen, det tar henne ca tio minuter att klä på sig bara. Jag vet inte vad hon gör, hon väljer iaf inte kläder eftersom vi tar fram det på kvällen innan, sen ska Ns blöja bytas men eftersom det är så roligt att att bråka lite mamma när hon är stressad så springer han fram och tillbaka bara garvar med rumpan bar. Hunden springer givetvis efter, jag sitter och känner orken rinna av mig.

Sen kommer vi till frukosten. P har så mycket att berätta att hon glömmer av att äta, N har myror i rumpan och kan verkligen inte still under frukosten. Oftast slutar det med att P får KASTA i sig maten medan jag matar N genom att böja mig ner under bordet, han sitter gärna där medan vi andra äter frukost. Han håller hunden sällskap... 

Sen kommer det till frukten som ska skickas med till skolan. VARFÖR FÖRBEREDER JAG DEN INTE PÅ KVÄLLEN INNAN???!!!

Sen ska Ludde ut och göra sina morgonbestyr, ibland blir det innan Ps buss till skolan kommer som idag, då jag måste erkänna att jag hade lite koll på läget. Men oftast bllir det efter att hon har åkt till skolan. Men då ska N dra på sig alla sina kläder och jag ska oxå hålla mig varm. 


När allt detta är klart känner jag att NU, NU jävlar ska jag ta atg i hushållet, men så blir det nästan aldrig. 


När blev det kvinnans ansvar att ta hand om ALLT som finns i hushållet? Visst sambo får ta hand bilarna, tvätta dem och se till att däcken för säsongen kommer på. Men hur ofta är det man ska göra detta? Det är inget job som måste göras varje dag, eller det känns ju knappast som ett evighetsgöra. Ta bara tvätten... kommer den någonsin ta slut? Hur ser botten ut i tvättkorg? Någon som kan berätta det. Jag har sett botten på min, men det var i ca tio minuter sen kommer fram kläder som på något vis har lyckats gömma sig under tvättdagarna (mån-sön). 






Hur gör ni andra???




  /// LillamammaBitchen  

Ovido - Quiz & Flashcards