lillamammabitchen

Alla inlägg den 26 april 2012

Av LillamammaBitchen - 26 april 2012 23:37

Här hemma idag började dagen väldigt segt... N fick komma in till våran säng och mysa på morgonen. Jag var så trött  

Sen fortsatte vi mysa i soffan  . Framför tvn. Det var en riktig sådandär mysmorgonen, fast man såg hur det såg ut resten av lägenheten ( det var kanske så farligt i andras ögon mätt men i mina var det ganska farligt  ), men det skulle inte försvinna av sig själv så varför inte låta det vara så lite till?

Men sedan blev det bråttom, bråttom. Klockan tickade nog iväg lite snabbare än vanligt.

Så det hanns inte med att göra någon matlåda  . Men som tur är kan man handla mat på ica  

Men när jag parkerade på jobbet så märkte jag mitt första misstag idag. Jag hade glömt mobilen hemma  . Jag var NAKEN! Men jag fick lov att överleva, det var bara att bita i det sura äpplet och ÖVERLEVA!!! 

Intalade mig själv att jag inte skulle ha någon som hade saknat mig ändå. Men där hade jag fel, det var iaf tre personer som hade saknat mig märkte jag när jag kom hem  . Det var inte illa  

Andra misstaget var att jag köpte sådan där mat som de hade tillagat på ica... var SVINHUNGRIG när jag skulle äta på jobbet. Bara LÄNGTADE efter min wokade Biff i chilisås och ris. Och de första tuggorna var riktigt MUMSIGA och jag var nöjd, tills det hemska hände.

Jag tog en biffbit med lite ris och stoppade i munnen, tuggade runt och kände hur jag njöt, sen bet jag till och det , knappt att jag skriva det här, tog stopp! Spottade ut och såg att jag hade bitit i en STOR bit brosk   . Känslig som jag är så slängde jag resten av maten. Hur fasen kunde jag vara säker på att det inte skulle finnas mer överraskningar där i? 

Hungrig som satan så återgick jag till att jobba på det "stressiga" industrigolvet. Nu började nerräkningen till min nästa rast...

Då kunde jag avnjuta en underbar ost och skink fralla och lite drickyoghurt. Det satt som en smäck!


Sen blev det äntligen dags att stämpla ut för HELG!!!  

När jag kom hem så var N fortfarande vaken, men han var trött... men han skulle inte sova. Så till slut somnade han gott i min famn inne i hans rum. Just då kände jag mig lycklig. Han har inte somnat så sen han i stort sett var nyfödd.

Nu ska jag ta med mig den myskänslan och krypa till kojs. Imorgon är det BAKNING som står på schemat  


  /// LillamammaBitchen            

Ovido - Quiz & Flashcards