lillamammabitchen

Alla inlägg den 15 april 2012

Av LillamammaBitchen - 15 april 2012 20:14

Idag är det en milstolpe i Ps liv. 

Hon har lärt sig att knyta sina skor  . Hon börjar bli stor nu, tjejen. 

Snart kommer jag knappt behövas i hennes liv  . Men man vet ju att mamma alltid kommer ha en speciell plats i sina döttrars liv, eller jag hoppas det iaf. 


Kolla själva vad duktig hon är:



Jag säger då det  . Mammas lilla tjej... 

Det roliga är att hon lärde sig det på ca 5 minuter. Helt underbart. Sen måste jag erkänna att jag blev lite stolt över mig själv som lyckades hålla mig lugn medan hon lärde sig, jag hade TÅLAMOD! Ojojoj,,, kanske håller jag på att bli vuxen jag oxå  ?


  /// LillamammaBitchen


PS. Jag har till och med förberett hennes fruktlåda tills imorgon, det MÅSTE väl ge vuxenpoäng   DS    
    

Av LillamammaBitchen - 15 april 2012 11:45

Japp, även jag har den senaste spelappen. Inte illa för mig. Men jag erkänna att jag hittar inte samma tjusning i denna appen som jag gjorde i wordfeud. Men jag ger den ett försök... och efter att ha spelat ca 12 spel så hände det... 



Jag vann!!!  


Sen har jag fått 35 personer som gillar min blogg på fb. Vill du oxå vara en av dessa coola personer så kan du gå in och gilla den du oxå, det gör det här.


Idag blir det fortsatt städning här hemma. Ludde att kräks på en matta inatt, och givetvis valde han den störtsa mattan vi har. Just den som inte tar plats i tvättmaskinen  

Så nu ligger den i badkaret och göttar till sig. Kan ju säga att den inte var så ren som den gav sken av, för j*vlar vad svart vattnet blev när man tvättade av den första gången  . Jaja, nu får den sig en ordentlig omgång. 

Men jag finner det fortfarande konstigt att nästan all städning hamnar på mina lediga dagar. När jag börjar jobba efter helgen så ser det iaf hyfsat ut, man kan ju inte påstå att att det sjukhusrent men det är lite snyggt och städat. Men det är väl så att städfén kanske bara biter oss mammor/kvinnor i röven på helgerna så att vi inte slappar till  


I eftermiddag kommer P hem och jag kan lova att hon har varit saknad. Jag har saknat henne, Ludde har saknat henne men den som har saknat henne mest är nog N. Han har pratat "Fippa" varje dag. Inte för att han säger mer än "Fippa" men det räcker. Ser han en av hennes leksaker så ska han krama och gosa med den.

Bästa är ju att denna veckan jobbar jag fm så jag har hela eftermiddagen med barnen. Jag hatar när jag jobbar eftermiddag och jag kanske bara får 4 timmar om dagen med barnen. Känner mig som den sämsta mamman i världen då. Men man måste jobba...


Nu ska jag gå och ta tag i den "äckliga" mattan...  

Men hur ska jag få den torr?  

Kanske skulle jag ha tänkt på det tidigare? 


  /// LillamammaBitchen 


        

Ovido - Quiz & Flashcards