lillamammabitchen

Alla inlägg den 1 april 2012

Av LillamammaBitchen - 1 april 2012 21:25

Denna helgen har varit jättelugn, kan jag lugnt säga. 

I fredags hände inte så mycket, vi var hos mamma och grillade och tvättade bilarna. Eller Sambo tvättade bilarna medan jag fick hålla koll på en hund som VÄGRADE lyssna när han var lös och mammas grannar var ute. Så det blir att köpa en LÅÅÅÅNG lina (spårlina tror jag att de heter) och börja träna honom på inkallning igen. Jag menar det har gått så bra alla andra dagarna men nu har han kommit in någon trots fas som jag kan erkänna att jag inte tycker om ett dugg. 

Nu ikväll stack han igen, vilket han inte brukar göra när jag släpper honom på ängen här utanför, men idag VÄGRADE han komma och sprang runt som en liten tok ÖVERALLT. Till sist sprang han in hos grannen som råkade öppna dörren just då. Tur att man har så snälla grannar. Så imorgon blir det att inhandla en spårlina och träna skiten ur både honom och mig. Kanske skulle man passa på att köpa spårlina till barnen oxå!  


I lördags var och N inne i knalleland och härjade loss med plånboken  . Något som sambo inte blev så förtjust i. Eftersom jag köpte One Piece till lille N. Kolla så cool han blev:



Gissa om han är nöjd nu?


Efter shoppingen i Knalleland så åkte vi för att fika med en kollega och så handlade vi med henne oxå. Hon höll på att storkna när hon såg att N kunde låsa upp min telefon och starta sina spel på den  . Men vad kan man säga, hans pappa är ju tekniknörd. 

Senare på eftermiddagen när vi skulle ta våran promenad med Ludde så fick vi med oss två barn. Det var grannens barn. Det var så trevligt så, efter promenaden tröttade de ut N och Ludde lite extra med några promenader runt huset  . Hade två grabbar som sov gott här på kvällen då. 


Idag har vi helt ärligt inte gjort ett skit. Jag fastnade framför tvn när N sov middag. Det var ett maraton med Teen Mom 2 på MTV. Och jag kunde inte slita mig! Men när N vaknade var det dags att laga mat. På något sätt lyckades jag ha sönder ugnsformen av glas som jag hade kycklingen i. Jag tappade den inte eller så, utan den sprack efter 20 minuter i ugnen. SKITkonstig.

Så nu måste jag handla en ny sådan OXÅ!  

Inte nog med att den gick sönder brandlarmet började tjuta eftersom all marinad rann ut i ugnen och gjorde så att det började ryka något så hemskt inne i ugnen, och detta spred sig vidare ut, eftersom jag mitt smartass öppnade ugnsluckan. Men det var jag ju tvungen att göra för att få ut kycklingen...


Sen kom ju underbara P hem!  


Så kvällen har varit jättebra. Jag har inte rört ugnen och det är lugnt och fridfullt, förutom när hunden stack. Så här är min shoppinglista för veckan:

1. UGNSFORM

2. SPÅRLINA!


Nu hoppas att resten av veckan blir lugn och harmonisk...


  /// LillamammaBitchen  

Ovido - Quiz & Flashcards