lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Regnet det bara öser ner...

Av LillamammaBitchen - 22 april 2012 18:18

Idag är det en sådan där mindre rolig dag. Det regnar och jag känner mig inte sugen på något. 

Önskar att jag kunde uppleva fredagen igen. Vilken underbar dag det var  . Jag och P lämnade grabbarna hemma för att bege oss till Knalleland för att shoppa lite. Främst efter en regnjacka till henne. Hennes var lite liten. Så det var det vi skulle göra  . Men vad mysigt vi hade. Vi gick runt och kikade på kläder, skor och annat roligt. Vi kom hem med trosor till mig, boken "Eldvittnet", trosor och en "bh" till P. Jag vet inte om man kan kalla det för en bh, det är ju bara en sportbh i väldigt liten storlek  . Nu kommer säkert många klaga... men det skiter jag i. Hon var så stolt över sin bh  . Hon ville nästan inte ta av sig den. 

Vi hittade även en regnjacka till henne, ingen galoon, utan en vattentät SKITSNYGG jacka.

Så på Söndag ska vi göra om denna trippen, men då ska vi hitta en klänning till Ns kalas som är två veckor   . Men jag har redan köpt en ny till mig som jag kommer ha på Ns kalas, den köpte jag i vintras på tradera för 50 spänn  

   


Igår gjorde vi inte så mycket, det var en allmän slappardag. När jag till slut fick tummen ur röva för att få med barnen på promenad, så fick vi vända efter 10 minuter. P hörde åskan som härjade några mil härifrån och hon blev så rädd att vi fick snällt vända. Sen försökte hon få det att verka som om det var N som hade blivit rädd, men jag kan säga så mycket att N verkade inte ens märka att det spöregnade ute  

På kvällen bakade vi chokladbollar. Har fortfarande en del kvar i frysen men efter ikväll tror jag inte att det kommer finnas det  

Jag och P hade en tjejkväll igår och kollade på TinTin. Fast N gjorde ett litet gästspel, men han upptäckte att vi inte gjorde något speciellt så han valde att återgå till sängen och drömmarnas land.


Idag var det barngympa som stod på listan. Jag tror mina barn har saknat den, för gudars vad de sprang. N var orolig över en stackars rosa boll uppe i taket. Kanske var jag en mindre bra mamma när jag inte lyckades få ner bollen, men jag tyckte att den satt bra där den satt  


N shakear loss till musiken  


Blir det ett svanhopp?  


Min kärlek delat i två underbara människor  


Nu har P åkt till sin pappa. Men jag kommer se henne imorgon när det är dansuppvisning på dansskolan.  

Får se om jag tar N med mig men risken är att han kommer stjäla showen  


Innan P åkte så fick de lov att smycka ut sig i några klistra på örhängen. Nu hann jag inte at kort på Ps händer och armar. Men jag bjuder på Ns vackra glittriga arm och kind  


 




Men, det ABSOLUT roligaste idag var att jag har vunnit en tävling!!! Fatta! JAG HAR VUNNIT EN TÄVLING! Det händer aldrig i vanliga fall  


Jag vann den på lillaelins . Jag vann en väggtext från PAXLUX   .



Denna vann jag, tror jag att det var  . Men men skit samma! Jag blev iaf glad för vinsten  


Ha en fortsatt trevlig söndagkväll, imorgon ska de flesta tillbaka till jobbet... men jag har ju en dag extra ledigt  


  /// LillamammaBitchen              

 
 
Katri

Katri

22 april 2012 19:39

Riktigt tråk väder idag....
Konstigt att vi inte sågs i fredags, ni kanske gömde er?;)
Hur går det med mätningen av fötterna?

http://htpp://Stahlfamiljen.blogg.se

LillamammaBitchen

22 april 2012 20:07

mätningen går inte så bra... glömmer det hela tiden :D.
Vi gömde oss inte så mycket :). Men det var väl du som gjorde det :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards