lillamammabitchen

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av LillamammaBitchen - 14 juli 2011 19:08

Det kommer nog bli svårare än jag trodde att minska med rökningen, hade tänkt börja i smyg idag... men det har gått dåligt. Det är som om hjärnan är inställd på IMORGON! Så inatt när jag jobbar kanske jag behöver göra som på bilden:


 

Men jag ska verkligen försöka denna gången. Jag ska lyckas!!! Men det är lite som att göra slut med sin bäste vän...

Jag kom medan N slog mig huvudet med en liten brödkavel att jag kommer behöa berhärskning som sjutton nu under några veckor. Men jag måste tänka på alla pengar vi kommer spara! Och framförallt hur bra jag kommer må sen,,, eller det vet vi inte om jag kommer göra.


  Kisses /// LillamammaBitchen   

Av LillamammaBitchen - 14 juli 2011 14:23

Snart är det semester och man är ledig från jobbet. Vi har inte så många planer för semstern men vi har tänkt oss att åka upp till Örebro för att hälsa på min syster och hennes lilla familj sen ska vi oxå till träslövsläge och låna svärföräldrarnas husvagn. Men den främsta planen är att antingen minska på rökningen eller sluta helt. Helst sluta helt. Jag har försökt detta tidigare men det gick inte så bra, jag började röka igen... Men förra gången jag slutade var riktigt hemsk. Jag grät och var på jättedåligt humör. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Men denna gången vill jag verkligen lyckas. Så att vi kan spara de 2500 kronorna som vi röker upp varje månad. Finns det någon där ute som har testat att bli rökfri, vilka metoder använde ni? Jag är jättetacksam för råd och förslag på hur man kan slute. På facebook har jag fått massa fina förslag, bland annat:

  • Promenera
  • Ha en penna mellan fingrarna
  • Tugga tuggummi
  • Äta morötter
  • Läsa boken "Äntligen Icke-rökare" av Allan Carr
  • Ha en gummisnodd runt handleden som jag "snärta" mig själv med när jag blir röksugen (Lät väldigt smärtsamt)
  • Äta godis

Jag är jättetacksam för dessa råden men jag skulle vilja ha fler alternativ.

Sen kommer jag nog använda bloggen som lite av rökavvänjingsdagbok men det får ni stå ut med  


 Kisses /// LillamammaBitchen    


Ovido - Quiz & Flashcards