lillamammabitchen

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av LillamammaBitchen - 6 juli 2011 22:52

Kom hem från jobbet, loggade in på min bloggsida, ser 5 (jag säger det igen 5) nya kommentarer! Inte illa. Varav en är från ZOEY. Där hon skriver att jag har blivit sedd som den näst intressanta bloggen i rampljuset. INTE ILLA!!!    .

Nu kommer ju det svåra att hålla bloggen intressant. Jag kommer inte skriva om mode eller om mitt fjortisliv (eftersom jag tydligen inte har något längre). Jag får fortsätta skriva om mina saker, och hoppas att folk finner dem intressanta  . Det är upp till er gott folk om jag kommer bli den nya bloggstjärnan på blogghimlen. Kanske blir jag den nya Kissie eller Blondinbella? Njaaaaa, det är väl tveksamt skulle jag tro. Jag är ju bara jag. Har inte genomgått någon plastikkirurgi, jag tycker inte om att spy... det blir svårt. Jag får bara vara LillamammaBitchen som är jag. 

Men jag vill tacka Zoey för att hon fann min blogg såpass intressant, hennes blogg var oxå intressant, den inhöll inte en massa modebilder och egobilder som vissa andra har. Jag har väldigt svårt att tycka om sådana bloggar.


Nu ska jag ta med min hybris och illaluktande fötter in till duschen, så man inte förgiftar sambon när vi väl kryper till kojs.  


Tack till alla er som läser och tycker att jag har en intressant blogg. 


 

I´m so Happy!


Kisses /// LillamammaBitchen (hög på lycka och hybris  )



Av LillamammaBitchen - 6 juli 2011 10:09

  Diss:

Igår var jag på mediamarkt igen eftersom jag tänkte ha hämtat min symaskin. De skulle nämligen få i den i veckan, så jag åkte dit. Först och främst så fick jag inte tag i någon som jobbade på den avdelningen, förrän efter ca en halvtimme eller var det 45 minuter? Personalen bara slussade mellan de olika avdelningarna. Sen medan jag stod och väntade på en ut hushållsmaskiner avdelningen medan han sålde en diskmaskin till en stackars dam som verkade lite nere. Så kuned jag inte låta bli att lyssna. Damen har alltså köpt en digitalkamera + en diskmaskin. Killen berättar för henne att det är lag på att ha en "vattensamlare" av plast under diskmaskinen, denna sålde han sedan till henne för 169 :-. Okej 169:- är inte så mycket, men ändå, om det är lag på något som han säger att det är så tycker jag inte att man ska behöva betala för det, det är ju som att betala för att betala extra för krockkuddarna eller bilbältet i bilen. Sen hinner ett annat par före mig för att prata med honom, de hade tydligen beställt kyl och frys hos dem, men bara den ena var beställd. Så de skulle få betala extra för att få hem den andra, då gällde inte längre paketpriset de hade tänkt köpa dem för. WTF?! Paret reagerade inte ens.

Sen var det min tur och jag ställde mig för att prata med honom. Jag förklarade mitt ärende, symaskin, har den kommit in än? Nej, det hade den inte. Dessa var inte ens beställda  . Jag sa då att jag ville ha tillbaka pengarna för presentkortet. Han skickade mig till informationen. Där stod en stackars tjej, som varken visste in eller ut. Då hette det att min mamma kunde få tillbaka pengarna på presentkortet, eftersom det var min mamma som hade köpt presentkortet. Sedan slussades jag till nästa tjej, som kunde hjälpa lite men inte mycket. Visst jag förstår om man inte kan få tillbaka på presentkortet, men om inte den varan jag hade tänkt använda presentkortet inte ens är beställt, så tycker jag att det borde finnas någon rättighet att få tillbaka pengarna så att man kan köpa det på någon annan affär. Mediamarkt har bara krympt och krympt i mina ögon. 

Men hur som helst ska tydligen någon från kontoret ringa till mig idag. Hoppas de är lite bättre på service än vad golvpersonalen är.



Hiss: 


Just nu hissar jag att det bara är 6 arbetsdagar kvar att jobba innan det är dags för semster. Igår slutade jag tidigare, jobbade bara 2 timmar innan jag åkte hem, det kändes underbart! Fick lite mer kraft på så sätt  .


Kisses /// LillamammaBitchen 

Ovido - Quiz & Flashcards