lillamammabitchen

Alla inlägg den 2 oktober 2012

Av LillamammaBitchen - 2 oktober 2012 14:54

Hemma efter dagens arbetspass. Lite seg men det får gå. Så går det när man somnar runt ett tiden och ska upp vid fyra. Men jag har varit ovanligt pigg ändå. Fast jag kommer nog inte hinna träffa kudden idag innan jag ligger och storsnarkar. Men innan det ska jag in till staden med P. Tydligen så ropar hennes intjänade pengar efter att bli spenderade. Så hon ville åka till knalleland idag innan dansskolan. 


På jobbet lyssnar jag väldigt mycket på radio. Idag har nyheterna handlat mycket om hundarna som blev skjutna av polisen. Vad kan man säga? En del tycker att det är helt FEL! Andra (som typ jag) känner att polisen gjorde det som de tyckte var nödvändigt. Vad jag fattade det som så var hundarna lösa, deras husse försökte skada sig själv, troligen var han djup deprimerad eller påverkad av något. Hundar märker av när husse/matte inte mår så bra. Sen ser det tre män (antar jag att det var) närma sig deras matte. Hur reagerar hundarna. Jo de vill givetvis skydda sin husse. Då attackerar de poliserna och poliserna skyddar sig själva genom att skjuta hundarna. Gjorde poliiserna rätt? Jag tror det hade kvittat hur de än hade gjort. På något sätt hade det blivit fel. Hade hundarna sprungit mot de som filmade, då hade de inte sagt "åh stackare". Om polisen inte hade skjutit så vem vet vad som kunde ha hänt. Jag låter kanske som värsta djurhataren. Men om hundarnas husse inte mådde bra och försökte skada sig själv så kanske han inte skulle ha haft hundarna lösa. Hade mannen i fråga lyckats skada sig själv så hade kanske hundarna omplacerats. Jag tycker att detta har blåsts upp så otroligt mycket! Man diskuterar hurvida man skavara rädda för polisen. Nej, det ska man inte vara men man ska respektera dem. Helt ärligt, hur många gånger har man inte mött en polisbil på vägen när man har gasat lite extra men så fort polisbilen syns trampar man lite lätt på bromsen...   ? MÅNGA! 



Jag tycker detta var helt okej av polisen. Jag menar det finns läkare som sköter sitt jobb sämre än polisen, och de hamnar inte på nyheterna. Jo det gör dem. Men man får inte kommentera de artiklarna... är det inte mer logiskt att vara rädd för läkare? 


Nej, nu får jag föröka göra mig lite vacker och duscha av mig så kan med att visa sig inne i stan med P   . 


  /// LillamammaBitchen


Ovido - Quiz & Flashcards