lillamammabitchen

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av LillamammaBitchen - 1 oktober 2012 11:52

Jopp, måndagen har återigen intagit våra liv. Helgen är slut och det känns rätt ensamt. Denna helgen har varit full av diverse roligheter. 

Jag och N tog en promenad till Bolist här i Svenljunga, vi hade nämligen ett paket att hämta. Jag tycker det är så roligt när posten skickar koden man ska uppge när man hämtar paketet. Man känner sig lite som en spion som ska hämta hemliga saker. Jag berättade detta för hon som stod i kassan och hon skrattade och spelade med    Vad jag älskar sådana människor   . 

 

Vårat hemliga paket   . 


 

Det innehöll Ns nya påslakanset mede flygplan på och min plåtalmencka till julen   . 


I fredags så var det även förrådsröjardags inför loppisen jag och P skulle vara på på lördagen. Jag hade givetvis hjälp av N. Han var mest nöjd när jag tog ut trehjulingarna. De skulle inspekteras och kikas på och testköras   . Mern jag fick ordning i förrådet. Och hittade även lite saker som fick flytta tillbaka till lägenheten. Det är bra att lägga undan lite saker i förrådet ibland. För efter tre år kan man ta fram de och de känns som nya   .


 

Som ni ser så är det kaos i vårat förråd   . 


På fredagkvällen kom P hem oxå. Hon skulle sova natten hemma så att hon kom med mig i tid till loppisen. Kvällen ägnade vi oss åt att spela spel. Det blev Mix-Max. Jag VANN!!! Med ett poäng   . 


   


Efter vinsten fick jag lov att fixa kvällsmat. Det blev ugnspannkaka   . GOTT

 

Den var riktigt god. 


På lördagen så stod jag och P hela dagen i församlingshemmet och sålde våra saker. Det gick rätt bra. Vi kom hem med nästan 1000 kr   Idag tjatar om att vi ska åka till knalleland och bränna upp dessa pengarna på en monster high docka   . 


Igår var det intresssant dag. Jag var på liv och hälsomässan  i Borås på grand hotel. Jag blev spådd. Visst det var kanske lite i dyraste lget. 250 kr för 15 minuter men det var första gången jag blev spådd. Jag valde att spådd i tarotkort och det läskiga var att hon prickade rätt på många saker. Sådana saker som inte kunde veta något om. Tänker inte berätta allt här men jag kan säga att jag kom hem och hade en del att fundera på. Intressant kan man säga att det var. Sen visade sig att min pappa brukar komma och hälsa på mig   . Bara han inte gör barnen rädda så är det okej. När jag hämtade P så pratade jag och Ps pappa om detta. Då berättade jag för honom att Ps morfar brukade vara besök hos oss. Då säger P som det var det vanligaste somm kunde hända, att han brukar komma på fredagar   . Jajaja, jag har haft en underbar helg. 

Idag har P studiedag och jag är ledig... Imorgon börjar min långa arbetsvecka på 3 dagar   . 


  /// LillamammaBitchen


Ovido - Quiz & Flashcards