lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

Utan stödhjul

Av LillamammaBitchen - 20 juli 2011 12:40

Min kära lilla dotter, lärde sig något väldigt viktigt igår. Hon lärde sig att cykla utan stödhjul. Vi hade i våras vridit upp stödhjulen så att de inte var i marken hela tiden utan snarare som ett fallstöd. Men igår kväll, när vädret äntligen klarnade upp så frågade jag P om vi skulle ut och testa cykla utan stödhjulen. Hon klarade det galant nästan med en gång. Vi hade på stödhjulen en stund som stöd men det var nog mest psykiskt för henne. Hon trodde inte hon kunde cykla utan stödhjulen men efter en stund fick vi skruva bort dem. Och hon cyklade fram och tillbaka så många gånger att man nästan tröttnade på att titta på henne. Hon har verkligen blivit stora tjejen nu. Men detta ledde till att vi måste hitta en 16 tum cykel till henne. 12 tummaren är lite för liten men jag tyckte att det var en bra cykel att lära sig cykla på, hon når ner till marken utan problem   .


 

Hej vad hon cyklar  

   

Koncentrerar sig väldigt mycket.


Idag fick hon cykla till ICA medan N åkte vagn och jag fick använda fötterna, sen gick vi inte den korta vägen utan det var den långa vägen vi skulle gå/cykla. Men det gick som en dröm. Hon akta på sig för mötande gående/cyklade på gå och cykelbanan och på vägen hem höll hon sig på kanten när vi mötte en lastbil. Redig tjej  


 Kisses /// LillamammaBitchen  

 
 
Fröken M

Fröken M

20 juli 2011 13:18

Nu börjar hon verkligen bli stor !! :)
Jag minns själv när jag lärde mig cykla utan stödhjul, jag var så stolt och det var en härlig känsla !!

Men fy så äckligt med tvättstugan ! Här må det vara skitigt, men inte såååå illa !?
jag ska skriva ett brev till hyresvärden och klaga, men i bakhuvudet snurrar även tankar på att köpa en egen tvättmaskin. Nackdelen med det är bara att vi måste slänga ut badkaret för att få plats och viggo älskar verkligen att bada...
Tänk att man inte kan få allt ;)

http://www.frokenmela.se

 
Ankie

Ankie

20 juli 2011 15:54

hej
vad längesen...hur är det med dig/er?
jo vi har också haft våra turer men jag vill gärna tro att man ska lära sig något av det med.
Vilken duktig tjeja du har :)

http://missangela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards