lillamammabitchen

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av LillamammaBitchen - 3 mars 2012 12:52

Förlåt alla könsneutrala människor där ute. Men kunde ni inte ha hittat på ett bättre könsneutralt ord för era barn än HEN, jag kan nämligen inte låta bli att le lite när jag hör diskutionen om detta. 

Tänk er in i detta följade scenariot:

Familjen Dottersson är på semester i ett varmt land och tar sig fram genom att använda engelska. Familjen är könsneutral, så de är klädda likadana könsneutrala kläder, låt oss säga vita för att underlätta. En ur personalen pratar med dem om deras nyfödda bäbis i vagnen, som givetvis är klädd i vitt precis som resten av familjen. 

- Is it a he? frågar personalen

- No, svarar, låt oss säga mamman

- Oh, it is a she. Ler personalen till mamman. 

-No, svarar mamman

Nu börjar personalen se lite kunfunderad ut. 

- It is a HEN, svarar mamman stolt.  


Nä tack mina barn kommer nog alltid vara en hon och en han. Vill inte att de blir förväxlade med hönor...


  /// LillamammaBitchen    

Av LillamammaBitchen - 3 mars 2012 11:20

Idag kan man snacka om underbart väder. Älskar verkligen solen och bristen på snö  

Nu ligger lille N och sover lite middag, vi har varit på en promenad till ica och handlat engångsgrillar till eftermiddagens grillning vid Ätran här i Svenljunga. Kommer bli så trevligt att träffa lite folk.

Men innan jag kan gå på någon grillträff så MÅSTE det städas, framförallt i Ps rum. Vi har ju lånat det lite för att kunna skruva ihop hennes nya möbler. Men den tjejen är ju själv inte så bra på att plocka undan efter sig, så jag får väl göra det idag, lite roligare för henne att komma hem och upptäcka sin överraskning i ett undanplockat rum.

Det är bara det att jag tycker det är långtråkigt att städa, älskar att ha det rent men hatar att städa. Kanske skulle anlita någon som kommer och gör det så kan jag ligga på soffan hela dagarna, nej, det skulle jag inte ha ork till. Jag anlitar någon till att städa så kan jag göra roligare saker   den idéen var väl bra?



  /// LillamammaBitchen     

Ovido - Quiz & Flashcards