lillamammabitchen

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av LillamammaBitchen - 20 februari 2012 19:40

Kan inte fatta att det var i söndags  jag kom hem från min spaweekend med syrran och jag hade varit saknad  . Ringde P när vi åkte hemåt från flygplatsen, hon tyckte det var skönt att jag var hemma, N blev så glad när jag kom till farmor och farfar för att hämta honom att han skratta så mycket att han nästan började gråta och Sambo tog sig tid att mysa lite med mig på måndag morgonen när han kom hem från jobbet . Och det händer inte ofta att min sambo myser mig när han kommer hem på morgonen  .  


  Trodde inte jag skulle kunna slappna av och njuta av resan när jag för en gångs skull var helt barn och gubbfri men det gick FINEMANG!

Vi bodde på hotell Telegraaf som ligger mitt i gamla stan i Tallinn. Det var ett femstjärnigt hotell. Jag förväntade mig att bli utsparkad därifrån vilken sekund som helst eftersom jag inte hörde till deras standardgäster. Men det hände aldrig. Första dagen vi var där så hittade vi ett litet litet massageställe, som hade helkroppsmassage för en tredjedel av priset de hade på hotellet. Efter massagen gick vi till ett café och jag testade på pumpkinsoup för första gången i mitt liv. Jag kan äta det lätt igen, den var så jädra god  . Vi somnade ganska tidigt den kvällen efter att ha tillbringat några timmar på relaxavdelningen på hotellet med bastu, jacuzzi och näsorna i varsin bok  . Helt underbart. 


Dag 2 så gick vi runt i gamla stan och lurade lite. Hittade ett ställe där syrran klippte sig och jag fick fransk manikyr, vilken håller på att försvinna nu men så är det ibland  .  Sen på kvällen gick på massage på ett annat hotell. EN massage mot trötta ryggar, det var så skönt att jag dreglade lite  . Men vad sjutton, det är ju knappast så att jag kommer träffa dem igen  


På söndagen var det dags att åka hem till  vardagen igen. Visst hade man saknat sin lilla speciella familj, men samtidigt var det jobbigt att lämna ett femstjärnigt hotell bakom sig, jag visste ju att när jag väl kom hem så fanns det inga butlers eller receptionister eller kockar eller servitriser hemma som underlättade min vardag. Sen så blir man ju inte heller bjuden på champagne till frukost  


 


Innan vi åkte så fick jag lov att packa om allt i ZIPPIEBAGS... det var inte så populärt  


Frukost på flygplatsen  


   

Hotellrum 603 på Hotell Telegraaf  .


Utsikten var kanske inte så rolig...


 


Pumpkin Soup och brödet som man fick till det, fy F*******N vad gött det var  .


Club Sandwichen på hotellet var inte att leka med, så underbart god med bacon, kokt ägg och kyckling  


En fin bild bara  



Mina fina naglar...


Matsalen var UNDERBART fin  


Så nu är jag tillbaka till verkligenheten, nu ska det lagas mat, duschas och sedan åka och jobba lite  , ha en trevlig dag alla ni därute  


   /// LillamammaBitchen                             


    

Ovido - Quiz & Flashcards