lillamammabitchen

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av LillamammaBitchen - 15 februari 2012 18:29

Imorgon efter jobbet åker jag till Glanshammar till min syster. På fredag morgon åker vi Skavsta flygplats för att åka till TALLINN! Jag skulle ha packat igår men jag gör det just nu istället. Men problemet med att packa är att man kan inte packa ner allt samtidigt. Jag kommer ju behöva borsta tänderna imorgon och håret innan jag åker till jobbet. Men allt annat kan man ju packa ner, eller nej! Parfymen och deon måste jag ha framme fortfarande. 


Nervositeten har inte gått över än, tänk om planet kapas? Och tänk om det kraschas in i något? Tänk om jag inte får komma in i landet eftersom mitt pass ( vilket är nytt) kanske inte giltligt... Tänk om jag glömmer kvar väskan någonstans? 

AHHHH,,, jag kommer vara ett vrak när jag väl sätter mig på planet. Det kommer få knåda skiten ur mig om vi kommer helskinnade till hotellet. 

Samtidigt känner jag att det kan vara skönt att komma hemifrån lite, få lite perspektiv på saker och ting. Eftersom allt går i ett här hemma, jag jobbar vardagarna och Sambo helgerna, det finns inget direkt utrymme för egen tid. Fast jag hade ju tre underbara timmar i lördags  .  Detta kan vara bra för mig. 

Men den finns det en liten, liten, liten röst inom mig som säger att jag kommer sakna barnen och sambo även om jag inte skulle träffa honom så nämnvärt om jag hade varit hemma. Men ändå... Undra om de kommer sakna mig? Det tror jag inte. Sambo får det väldigt lugnt och skönt när han ska vila efter nätternas jobb. Lille N kommer nog att njuta av att vara med mormor och farmor och farfar i helgen. P kommer nog inte heller märka av det att mamma har varit borta eftersom jag ska plocka upp henne på vägen hem, hon har ju varit hos sin pappa hela denna veckan...

Så det är väl bara jag som kommer sakna dem men jag kommer inte vara saknad  




  /// LillamammaBitchen     

Ovido - Quiz & Flashcards