lillamammabitchen

Alla inlägg under juni 2011

Av LillamammaBitchen - 14 juni 2011 23:11

Jag hade visst orken och tiden till att fixa ordning bilderna idag efter jobbet. Kolla här vilket trevligt vi hade när vi besökte Borås djurpark   


                 


Jag har glömt att berätta att P har fått sin första lösa tand  . Jag har inte ont av det, tycker bara det är jätteroligt. Jag längtar efter att få dra ut den och lägga den i ett glas vatten så att "tandféen" komma och lämna två guldpengar för tanden. Men Ps och Ns moster hade tydligen jätteont av det. Och eftersom P är min dotter så njöt hon av att visa denna till moster som i sin tur skrek av skräck  ... LOVELY!!!!


Kisses /// Lillamammabitchen 

Av LillamammaBitchen - 14 juni 2011 11:13

Ojojoj... vilken dag jag hade igår. Barnen och jag följde med syrran och hennes busgrabar till Borås djurpark. Syrran fick för sig att man går genom den djurparken på ett kick. Men jag förvarnade henne att det kan ta en stund speciellt när man har med sig P. Hon har varit där så många gånger men ändå tar det en heldag att gå genom parken med henne.  

Efter djurparken åkte vi till min tredje syrra i Dalsjöfors och fick lite fika. De galna barnen badade. I dalsjjöfors fick vi även gå en tipspromenad. Det var lite roligt  .Jag tog även en massa bilder igår men jag har inte hunnit vattenstämpla dem. Men om jag hinner och orkar efter jobbet ikväll så ska ni oxå få se dem.


Kisses /// Lillamammaitchen  

Av LillamammaBitchen - 12 juni 2011 23:47

Hittade två underbara bilder på mina underbara barn  .

De är inte perfekta, de är inte tysta, de är inte lugna, men de är mina och jag älskar dem VÄLDIGT mycket   


 

P blickar ut över havet vid Varberg fästning sommaren 2010


 

N har somnat på Ps ridkoleavslutning


Kisses /// LillamammaBitchen


Av LillamammaBitchen - 12 juni 2011 22:38

Vilken eftermiddag vi fick hemma hos mormor. 6 vilda barn blev det slut. Syrran från Glanshammar är på besök i lilla Borås med sina två busiga killar. Sen kom jag och N, efter oss kom P med sina två tjejkusiner. Så det blev full rulle där. N trivdes som fisken i vattnet. Kan ju inte påstå att han var med i lekarna så mycket men han fanns där i bakgrunden och höll koll på de andra barnen hela tiden, sprang de så sprang han, gungade de så gungade han och när de andra barnen fikade så sprang han runt och spexade för dem med mamma i hälarna  . Lille trollet, så full av bus  

Jag lurade med mig de större barnen ner till ån som rinner genom skogen bakom min mammas hus. Där badade jag ofta som liten. På den tiden kändes den ån så jättestor. Men nu var det bara som en liten rännil  . Men barnen tycktedet var roligt men det var lite kallt i vattnet. 

P och den jämnåriga kusinen O hade sina roligheter för sig, de två är det inte lätt att ta kort på, de springer runt och lever i sina lilla sagovärld där det finns två Eric Saade (så de inte behöver slåss om den enda som finns på riktigt  ). 


       


Nu på kvällen gjorde vi pannkakor som vi ska ha med oss till djurparken imorgon. Efter barnen hade lagt sig så försökte jag hitta ett sätt att göra en smidig vattenstämpel på. Men hittade inget som fungerade för mig... Men det finns någon vattenstämpelexpert där ute så får ni jättegärna hjälpa mig?


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 12 juni 2011 13:24

Jag har fixat lite med bloggens utseende nu medan lille Spöket sover middag, men jag får nog väcka honom snart så vi kan åka till mormor och hälsa på  . Bli lite bortskämda med mat och barnpassning  . Syrran från Glanshammar är på besök oxå. Så det blir en liten kusinträff oxå, helt underbart.

Får nog ta med mig kameran oxå så att jag kan fotografera grabbarna medan de leker, de leker ju lika stillsamt som tjejkusinerna gör. Men känner jag N rätt så kommer han väl vara klistrad på mig i början och sedan när jag tänker att vi ska åka hem så kommer han väl bli galen och vilja leka med allt och alla som är där. Ja, dessa barn de är väl för underbara  


Kisses /// LillamammaBitchen  

Av LillamammaBitchen - 12 juni 2011 11:33

Har kopplat denna bloggen till bloglovin nu... måste bara skriva in koden :)

<a href="http://.bloglovin.com/blog/2632609/lillamammabitchen?claim=wpghrcp8f3y">Följ min blogg med bloglovin

Av LillamammaBitchen - 12 juni 2011 10:38

Två nätter i rad, efter att N har gått och lagt sig, har jag hört början till ett ljud. Det börjar tyst för att sedan öka i volym. Det börjar som ett litet "maaaaaaaammmmmmaaaaaa". Försöker låtsas som jag inte hör det men det det blir bara högre och högre. Till slut blir det till ett skrik "MMMMMMMMMAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMAAAAAA". Jag tänker inte låta spöket vinna över mig inatt igen tänker jag i min tystnad och försöker koncentrera mig på mina kvällssysslor. Sen blir det tyst en stund. "Spöket" har gett upp! Jag andas ut och tänker att nu kan jag göra ordning mig för natten. Samma sekund som jag tänker på en dusch hör man ett gallskrik uppifrån och man kan inte längre ignorera att det finns någon på övervåningen. Jag går upp och ställer mig vid spjälsängen ser du en liten krabat titta på mig med världens största leende och armarna uppsträckta mot mig. Han har vunnit. Min lille egna terrorist har bestämt för att bli ett spöke som bara är på sitt bästa humör på natten då när alla andra barnen sover sött i sina sängar, då är jag uppe och leker med lego med lille N  


 

Vårat farliga "spöke".  


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 10 juni 2011 21:06

Eftersom jag inte orkade sitta hemma och rulla tummarna idag så begav vi oss, jag och N, till gamla slaketeriet här i Svenljunga för att plåta lite. Det är lite av en hobby jag har. Jag är ingen proffsfotograf men jag har roligt och ibland lyckas man knäppa värsta proffsfotografiet, gäller bara ha lite tur  


Men N var inte humör idag så det blev inte så mycket fotat idag men jag lyckades med två bilder  


   


Som sagt jag är inte proffs men jag hyfsat nöjd med de jag tog. Sen har man Photo Shop som hjälper en att fixa till bilderna lite  


Nu blir det att ta det lite lugnt här på kvällen så att man orkar med dagen imorgon oxå.


Kisses /// LillamammaBitchen





Ovido - Quiz & Flashcards