lillamammabitchen

Alla inlägg under juni 2011

Av LillamammaBitchen - 19 juni 2011 22:41

Idag har vi haft en allmän slödag här hemma, har inte lämnat hushållet överhuvudtaget. Så skönt så skönt vi har haft det. Frossat i jordgubbar och meloner, godis och saft. En riktigt frosseridag, Kollat på fyra filmer, En my Little Pony film och sedan alla tre toystoryfilmerna, eller kollat och kollat, de har väl varit på i bakgrunden medans jag och barnen har legat och brottats på golvet och myst vartannat.

Sen medan N sov så passade på att testa Zumba här hemma i vardagsrummet. Jag la i skivan och började Zumba, bara basics men ändå  . Jag har nämligen börjat få en liten kula på magen (ingen gravidkula, utan en kula efter allt godis, chips, salta jordnötter och redbull som jag tryckt i mig  ), den ska bort har jag tänkt, men jag är för slö för att ändra matvanorna, så jag tänkte testa att börja Zumba här hemma lite då och då. Som sagt var, jag tryckte i skivan i dvdspelaren, starta igång. Började helt seriöst, försökte lära mig stegen men efter halva tiden kände jag mig som ett fån. Jag skrattade åt mig själv, P kom ut från sitt rum och undrade om det gick bra med träningen. Då satt jag på golvet och bara garva. Kände mig bra dum som stod där framför tvn. Tänk om någon hade kommit in och sett mig i mina jamisbyxor och linne stå och vicka på röven som en annan kåt utsliten morsa  . Jag var tvungen att avbryta. Men jag ska nog på det igen. Men då utan jamisbyxorna med tillhörande chokladfläckar på  .


     


Nu kallar köket på mig, sen blir det en dusch (luktar som skogshuggare, konstigt att man gör det när man knappt har rört sig idag), sen blir det sova ända tills N beslutar sig för att väcka oss  


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 19 juni 2011 10:22

Igår var P på kalas på Leos Lekland i Borås. Vi hade handlat paket och skulle bara slå in dessa innan vi skulle åka då gjorde jag en upptäckt på kikaren vi hade köpt... Den hade en åldersgräns på 14 år !!!


 

Ojojojojoj...  

Vi får väl se om polisen kommer och tar mig nu,,, 

Så vill känner ni någon 14 åring som fortfarande leker med kikare så kan köpa den billigt på EKO hallen...


    

Jag känner inte så många 14 åringar som skulle vilja ha en kikare, så jag förstår inte varför de säljer dessa.


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 17 juni 2011 21:50

Jajemen idag är det fredag eller så man säger få fejjan TGIF! Det står på var och varannan status där varje fredag. Det underlättar för mig för då vet jag att det är okej frossa i götta    men det gör oavsett dag  . Idag blev det JORDGUBBSTÅRTA till fredagsmys. tydligen inte så god eftersom Sambo åt bara en bit och P petade i sig en halv bit medan jag åt två bitar... 


Men det var lite turbulent under tiden jag tillverkade jordgubbstårtan. P skulle nämligen städa sitt rum under den tiden, Sambo gjorde kvällsmat och N sprang runt som en vilde   . Sen när Sambo gick för att meddela P att kvällsmaten var klar så började hon gråta, och det blev bara värre och värre. Jag undrade flera gånger vad det var men till slut började hon berätta att hon hade ont i knät och det var Ns fel, eftersom han hade slängt ut alla hennes pärlor på golvet och hon kunde stå på knä för det gjorde så ont i knät med alla pärlor som tryckte in i hennes knä. Detta var en lögn, vilket hon inte ville erkänna. Jag vill inte ha en ljugande dotter. Och när man konfronterar henne så heter det "jag skojar bara" så jag fick förklara för henne skillnaden mellan lögn och ett "jag skoja bara". Till slut kom sanningen fram och hon var ledsen för att det var orättvist att hon skulle städa medan vi andra gjorde andra saker.

Ja dessa barn,,,


Hur gör ni när/om ni märker att era barn ljuger?


   

Frestar er lite  


Kisses /// LillamammaBitchen


Av LillamammaBitchen - 17 juni 2011 11:50

Hade lite problem med att somna igår. Sambon somnade som en stock väldigt fort, undra om barnen tog slut på honom igår?

Men som vanligt när jag sömnproblem så smiter jag ner till datorn för att leka lite i Photoshop. Igår kväll (natt) så tog jag och lekte med lite bilder som vi har tagit på Hofsnäs, för er som inte är från Borås hållet så är det en underbar plats jämte en sjö. Dock fick inte barnen bada den dagen  


Men här kommer bilderna som räddade mig från sömnen igår  .


 

Syskon  

   

På väg mot äventyr  


   

Maskros


 

Bus på G?  


   

Uttråkad eller vad?  


Kisses /// LillamammaBitchen


                

Av LillamammaBitchen - 16 juni 2011 23:39

Idag var sista arbetarpasset denna veckan  . Det tycker jag om. Imorgon är det frdag och då ska vi åka och shoppa lite paket till barn som fyller år och har kalas denna helgen. Det är bland det värsta jag vet, alltså inte kalaset men att hitta ett paket som passar till barnet. När man frågar föräldrarna säger de bara "näääää, jag vet inte vad h*n önskar sig. H*n blir bara h*n får något litet." Okej, då köper jag ett frimärke sen är det bra med det eller kanske en grillvante. Med kusinerna är det inte svårt, de har man ju lite koll på vad det önskar sig men kompisar till P som har kalas... OMÖJLIGT! Föräldrarna säger inget. Och P vet inte riktigt vad hon vill ge bort heller. Så där få jag gå och tänka ( vilket jag tycker är väldigt onödigt  ).

Så på lördagen ska P på kalas på Leos lekland, sen vet jag inte riktigt vad vi kan hitta på på söndag. Men det löser väl sig i slutändan.


Vad ska ni hitta på nu i helgen? Vad köper man till barn när de fyller år och de blir tydligen glada för vad som helst? Alla dessa frågor...


Kisses /// LillamammaBitchen


Ps. Ska försöka forografera lite i helgen    

Av LillamammaBitchen - 15 juni 2011 23:29

Jag har fått Bruno Mars på hjärnan, han springer omkring som en tok och trallar på låten "The lazy song".


Undra hur det skulle se ut här hemma om jag inte gjorde något och låg i sängen hela dagen... hmmmm... det kan vara värt att testa  .


Men nu ska jag nog kasta mig i sängen, har tyvärr inget mer intressant att säga idag. Så det blir istället "tonight I don´t feel like doing anything,,, tralalalalaaaaaa"   


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 15 juni 2011 12:27

Vet inte vad som är fel på mig idag. För idag har jag gått och tänk på bröllop och äktenskap. Kanske inte så normalt att göra det när man lever i ett förhållande där bröllop kanske inte blir aktuellt förrän om en sisådär 100 år.  

Min sambo är inte så mycket för det där med själva bröllopsgrejen...

Men det roliga är att när man frågar folk varför de valde att gifta sig så brukar jag förvänta mig att de svarar för att vi älskar varandra. Dum förväntan av mig på 2000 talet, jag vet! Idag gifter man ju sig för att det blir lättare då. Då kan jag undra om alla känslomässiga hinder försvinner bara för att man har LOVAT varandra evig kärlek i nöd och lust. Nej, nej nej, det är ju inte det som blir lättare, utan allt pappersarbete blir lättare. Jaha... Så det är väl bara jag som skulle kunna tänka mig att gifta mig pga att jag älskar en person.


Sen hör man inte längre om underbara frierier. Är romantiken död? Hur friar man idag, pratar man snabbt om det vid frukostbordet.

"- Älskling, vi fick den där försäkringen idag. Är det inte lättare om vi gifter oss?"

Andra partern svarar med ägget i munnen

"- Självklart! Vi vill ju spara på pappersarbetet"

Ett halvår senare så är de gifta. Sen går det några år, kanske föder de fram några avkommor oxå, sen är det dags för nästa moment i pappersarbetet... skilsmässan.


Jajaja... Nu har jag berättat mina tänkar. Nu ska jag ta mig i kragen och åka till jobbet.


 

Varför gifte ni er?


Kisses /// LillamammaBitchen




Av LillamammaBitchen - 15 juni 2011 09:05

Igår kväll på jobbet så började jag räkna på hur många år jag har varit singel. Det var ingen rolig uträkning jag fick. Jag räknade från min första riktiga pojkvän, Låt oss kalla honom för D, som jag hade när jag var 13 år ca. Vi var tillsammans i ca 1 år. Efter det blev jag tillsammans med pojkvän 2, även kallad T. Även honom var jag tillsammans med i ett år. Sen kom pojkvän nr 3, även honom var jag tillsammans med i ett år, fast han inte bodde närheten. Efter vi gjorde slut när jag började på gymnasiet så gjorde vi slut, tror det var främst för att vi bodde så långt ifrån varandra. Några månader in i gymnasiet blev jag ihop med pojke nr 4. Vi var oxå tillsammans i ca ett år. Tror det var lite längre men är inte hundra på det. Efter honom träffade jag pojkvän nr 5 på en uteservering i Borås. Men det tog slut strax innan bal och student. Men under balen och studenten var jag singel  . Men det var i denna vevan jag träffade Ps pappa,,, fast han fick inte mig med en gång. Han fick jobba för det. Men efter ett tag blev vi ett par och var det i fyra år. Julen -07 gjorde vi slut, då var P 2 år. I januari -08 flyttade jag ifrån hans hus. 

I mars -08 träffade min nuvarade gybbe... och vi har i år varit tillsammans i 3 år.  .


Detta leder till att jag har 12 års erfarenhet av förhållanden. Vilket jag tycker gör mig till en expert... men varför kan jag inte allt då?  

Men om man räknar på det så har jag sen jag var tretton bara varit singel i 4-5 år. Inte konstigt att jag är trött på att tjata på gybben om minsta lilla grej utan väljer att ta tag i det själv, för jag har ju ändå varit flickvän i tolv år  .

Men viktigt att påpeka... jag har baaaaaara haft sex två ggr som resulterade i två barn     


Kisses /// lillamammabitchen  

Ovido - Quiz & Flashcards