lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Andra dagen

Av LillamammaBitchen - 3 augusti 2011 18:54

Idag har det varit mycket jobbigare än vad det var igår. Men kan hända att igår var jag så J*VLA taggad. Idag har jag varit slö och trött och haft miljoner funderingar. Ciggen hade säkert inte hjälpt mig ett skit men bara att sätta sig på balkongen med ciggen saknade jag. Visst jag kan sitta på balkongen ändå, men jag kan inte sätta fingret på vad det är som triggar igång i suget idag. Men suget är finns där...


Medan jag försöker tänka på annat så har jag fixat med två bilder...


   


Nu får jag hitta på något annat. Kanske läsa en av de två böckerna jag köpte idag? Svenska Maffia och Vi knullar ju inte ändå. Eller kanske läsa ut Allen Carrs bok innan jag börjar på en ny...


Men jag känner mig duktig ändå. Jag har inte fuskat (mer än med min onecig, men den innehåller ju inte nikotin, tjära eller kolmonoxid, så den räknas nog inte  ) . Men min SAMBO däremot, han har rökt på sin kompis cigg idag...  . AJABAJA på honom!


  /// LillamammaBitchen  

 
 
Fröken M

Fröken M

3 augusti 2011 21:09

hejja hejja !!! Om det är någon tröst så vet jag precis hur du känner dig... Huvudvärk - trötthet och suget från helvetet ;) Men jag tror och hoppas att det går över !!

http://www.frokenmela.se

 
Cecilia Darling

Cecilia Darling

4 augusti 2011 22:42

Sv: Ja vilken dröm det hade varit. Attans att det inte är så...

Kämpa på med röksuget. Jag är själv en numera ickerökare. Känns såååå skönt.

Kan ge dig lite tips vad jag gjorde:

- Sätt upp en lapp på kylskåpet med alla negativa saker du kommer på med rökning
- Intala dig själv hur äckligt folk luktar som röker, hur äckligt det smakar att kyssa en rökare, hur gott dina kläder luktar
- Du kan sitta inne på en restaurang längre med ditt sällskap utan att behöva gå ut
- Du sparar så mycket pengar. Lägg till exempel 50 spänn varje dag i en sparbössa som inte går att öppna. Använd pengarna till något som BARA gynnar DIG SJÄLV. En ego-dag till exempel, nya kläder, spa, hårförlängning - you name it

Det har pushat mig framåt i alla fall =) Jag var rökfri i 2 mån sen började jag igen med typ 5 om dan. Stort misstag. Nu har jag dock inte rökt ett bloss på typ 6 veckor. Känns underbart. Inte direkt sugen heller.

Lycka till i alla fall!

http://www.ceciliadarling.se

LillamammaBitchen

5 augusti 2011 12:50

Tack för tipsen, det är ungefär så jag har gjort! Men jag har inte skrivit något på kylskåpet. :)

 
Fröken M

Fröken M

5 augusti 2011 12:38

Hur går det för dig ? Håller du ut ? ;)

http://www.frokenmela.se

LillamammaBitchen

5 augusti 2011 12:51

Jo jag håller ut, men det var nära att jag åkte och handlade cigg igår. Var lite sur då, men jag tog en promenad istället...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards