lillamammabitchen

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av LillamammaBitchen - 10 augusti 2011 22:12

Jag tog en promenad nu på kvällen, det var så skönt, så tyst och underbart. Bara jag med mina tankar och givetvis radio i hörlurarna, kan ju inte vara för tyst, finns ju risk för att jag somnar då. Tänk vad pinsamt att göra det när man är på promenad.

Men jag har funderat och funderat, jag måste erkänna en sak, jag har rökt två cigg idag  . Jag fick de av vännen Johanna som var här och fikade tidigare idag. Jag tyckte inte det var gott men monstret i hjärnan vaknade till liv igen och efter hon hade åkt blev jag sugen på meeeer. Men icke sa Nicke, här ska inte rökas mer. Kanske möjligtvis feströkas, men eftersom jag ser livet som en fest så *tjohooo*, nej, skoja bara. Men jag fatta att jag var så dum men men,,, man ska väl lära sig av sina misstag? 






Nu på kvällen har och P bakat negerbollar och kladdkaka. Mmmmm vad gott det var. P åt tre bitar kladdkaka och en halv negerboll, jag åt två bitar och många negerbollar och sambo åt... restan av kladdkakan  . Så om det var någon som hade tänkt att komma fika imorgon så får det bli bullar, kladdkakan är slut. Men det finns negerbollar   oxå.


En sak slog mig när jag var på promenad. Det var att man luktar rök länge efter att man har rökt. Jag kände hur håret och fingrarna fortfarande luktade. Gjorde de det även när man rökte? Kanske de gjorde, bara att man inte tänkte på det...


Nä, nu ska duscha bort röklukten och lägga mig i sängen,,, efter att tömt diskmaskinen och fyllt den igen... En mammas/kvinnas jobb tar aldrig slut...



 /// LillamammaBitchen

 

Av LillamammaBitchen - 10 augusti 2011 16:04

Jag har idag fått veta att jag är en fitta. Jag och en person hamnade lite luven på varandra och då kläcker människan (som är 30+) ur sig: "Men du är en sån fitta". Jag blev lite ställd. Kan man vara en fitta? Hur ser man ut då? Jag menar jag har knappast någon hårväxt på sidorna och inget hål i mitten... (utom navlen) 

Jag kom på senare att jag skulle svarat, "näää, jag är är ingen fitta men jag HAR en!"   


Hur längesedan var det jag kallade någon för fitta egentligen?  Jag har aldrig tyckt att det verkar vettigt att kalla någon för det. Man kan ju inte vara det. Men man kan vara: Dum, idiot, knasig, galen, knäpp. För jag antar att det är detta de som kallar folk för fittor menar, att personen i fråga är idiotiskt dum. Men säg det istället. Behöver ju inte kalla mig för något man inte kan vara! 

Det är som om jag skulle säga till någon person att den är porslin eftersom de sköra och går sönder lätt, eller varför inte högtalare för att de pratar högt. Eller i mitt fall, när det gäller barnen, högtalare med trasiga volymknappar, eftersom man inte sänka dem.

Om du hamnar under ytan så kan jag be dig att sluta vara en sådan ubåt.

Undra vad man skulle behöva göra för bli kallad psykavdelning...  


  /// LillamammaBitchen


 

Ovido - Quiz & Flashcards