lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Vilket firande!

Av LillamammaBitchen - 25 juni 2011 21:35

Tänkte bara upplysa er om att igår var det midsommarafton. Tänkte om det fanns någon i detta avlånga land som missade detta.

Våran dag började som vanligt, jag och N var uppe vid halv sex och busade runt i lägenheten. Sen somnade han vid åtta igen. Då hade jag tänkt ha gjort ordning jordgubbstårtan som vi skulle ha med till min syrra och hennes familj, men jag lyckades somna i soffan och vaknade lagom till att sambo vaknade. Så då hoppade jag in i duschen, klockan var väl ca 10 vid det laget. Men jag var såååå trött. När jag kom ut från duschen hade lille N vaknat. Så jag skulle plocka undan, göra jordgubbstårta och fixa käk till oss. Jag la över matlagningen på Sambon. Så började jag fixa med tårtan och jag kan bara säga att allt gick fel med den, den såg inte alls ut som jag hade tänkt mig. Då blev jag jag liiiiite irriterad. Efter det gick det bara utför... Eftersom jag var så irriterad på tårtans utseende så kunde jag inte äta ordentligt, sen visade sig att klänningen jag köpte (och testade) inte alls var så bra som som jag trodde, den gled ner hela tiden och jag ska tacka gudarna för det inte var varmt igår eftersom annars hade alla människor som var på hofsnäs sett mina boobisar. Urringningen ville inte riktigt stanna där den skulle. Det kan förstöra en hel dag. När vi åkte hem för att hämta tårtan och Sambons dricka för kvällen så passade jag på att byta kläder. Det fungerade bara inte. Då när jag såg mig i speglen såg jag att mina lockar hade vinden och regnet förstört, nu såg håret bara allmänt tråkigt ut. Trassligt och tråkigt. Jag valde att slänga upp det i en tofs bara.


Men sen vände det. När vi kom till syrran så blev midsommarfirande riktigt bra. Vi fick förrätt bestående av sparris inlandad i bacon med smält västgötaost på (låter inte så gott men det var MUMMA), sen var det grilltajm och det var så gott med mat att jag bara åt och åt. Och till sist skulle vi äta fule jordgubbstårtan, men tji, en tårta behöver inte vara vacker för att vara god   . Den var jättegod! När Ns bit var slut så började han försöka ta från tallrik. SKITUNGE  


   


När barnen sen hade lagt sig så blev det att vi vuxna satt i soffan och tjatade skit till klockan halv fyra på morgonen, då beslöt jag mig för att nu var det dags att åka hem. Vi åkte hem och var hemma vid tjugo över fyra. Jag somnade väl vid sex för att bli väckt av en vansinnig N klockan 10. Hela dagen idag har jag känt mig bakis, fast jag inte drack en droppe alkoholhaltligt igår. Så idag har vi inte gjort många knop kan jag lova, jag var iofs och hämtade pizza och så handlade jag liiite på ica.

Hoppas att alla ni har haft en underbar midsommar. Nu börjar jag ladda inför julen  


Kisses /// LillamammaBitchen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards