lillamammabitchen

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av LillamammaBitchen - 2 mars 2014 15:24

Lite lätt snöig söndag idag. Jag som hoppades på våren. Fast snön ligger i inte på backen än. Den smälter som tur är direkt när den snuddar marken. N får lov att ha en speldag och sambo ligger uppe i tv-rummet och vilar sig efter en akutoperation som han fick gå genom förra helgen. Magsår ( för er som undrar ;) ). Så denna veckan som har gått har det varit en del ihoppusslade med vardagslivet. Jag hade ju "turen" att jobba eftermiddag denna veckan oxå. Det är tur att man har en svärmor och en mor som kan ställa upp med att hämta liten kille på dagis när man var själv hemma med honom.
Sen finns det ju de som väljer att göra livet surt för mig när jag redan är stressad och ska hinna med massa saker på en förmiddag. Dessa energitjuvar har tyvärr fått ta för mycket energi från mig denna veckan. Men det ska det bli ändring på till nästa vecka.

Och samtidigt så kan jag inte låta bli att flina och fundera på hur Facebook påverkar folk. Många av mina vänner på fb har blivit privatdetektiver. Inte den bra som jagar rätt på otrogna män och sådant, utan sådana privatdetektiver som fotar och lägger ut bilder på folk som gör "fel" enligt dem. Är det inte bättre att fokusera på det positiva folk gör omkring en istället för det negativa? Låt folk begå sina misstag i "fred" utan att bli utlagda på nätet. Jag skulle bli flyförbannad om någon la ut något av mina "misstag" på nätet med BILD. Fast då krävs det ju att jag gör misstag som folk hinner ta bild på ;). Jag gör många misstag men jag hoppas att de jag har omkring mig som ser mina misstag säger det till mig istället för ta en bild och sedan lägga ut på fb. Sen finns det ju roliga misstag, som folk som trycker på dörrar där det står drag på eller sådant :D.
Jaja, nog gnällt idag. Ska dammsuga barnens våning, vika tvätt, hänga tvätt, bädda rent i Ps säng och eventuellt kanske baka bullar om orken finns kvar :).

Ovido - Quiz & Flashcards