lillamammabitchen

Alla inlägg den 11 mars 2014

Av LillamammaBitchen - 11 mars 2014 17:56

Nu börjar även jag drabbas av vårhysterin som sveper över vårat avlånga land. Nästan alla statusuppdateringar handlar om våren, grillning och träning. Eller träning har ju varit på tapeten i många månader. Och dieter :). Dieta mig hit och dieta mig dit. Värsta är ju folket som kollar snett på vad man äter. Ät vad du vill! Jag gör det! Och jag gnäller inte om dina matvanor så gnäll ej på mina. Känner jag att jag är värd en bytta glass så är jag troligen det i mina ögon. Mår du illa av att jag äter det jag äter så kolla inte. Troligen mår du illa för att KAN äta det med gott samvete och jag VET att det är onyttigt. Men det är så in hvete gott!!! :). Där var mina tankar om dieter och allt tjat om det.
Helgen har varit underbar. Trädgårdsfix på söndagen och spontanbesök av min störda vän och hennes yngsta dotter. Vad trevligt det är med spontanbesök. Jag borde spontanbesöka någon någongång! Så gjorde man ju när jag var yngre :). Helt plötsligt kom det en bil ner på gården, det kunde vara besök från någon närboende eller någon som bilat hela vägen från Finland. Sådant händer ej idag. Hur gjorde man om husfolket ej var hemma undrar ni? Antingen stanna man och vänta ett tag eller så åkte man vidare. Svårare än så var det inte. Jag kommer ihåg en gång när vi hade varit och handlat och min farbror kom på besök strax efter att farmor hade dött, han hade hängt upp tavlor på pappas garage och några stod lutade mot garaget. Varför han gjorde så vet jag ej. Men jag tyckte det var häftigt :).
Så jag ska nog spontanbesöka någon någondag. Det kan ju vara en intressant upplevelse :).

Bild från i helgen då Ludde börja tugga på den största pinnen han kunde hitta :). Det gäller att hitta utmaningar i livet :)

Ovido - Quiz & Flashcards