lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Gårdagen.

Av LillamammaBitchen - 13 maj 2012 10:28

Jag kan inte säga så mycket om gårdagen mer än att det var en riktig slödag. Eller slö och slö, vi tog det i våran takt bara. Och det var riktigt skönt. På morgonen låg jag och N i soffan och softade och kollade på Disneydags och hade det bara GÖTT!

   

Vi var iofs ute med lille hunden oxå. Det är så roligt när man möter äldre personer när man är ute och går med Ludde, de tror nämligen att han är en valp  . Men så förklarar för dem att han blir inte större och att han faktiskt är 2 och ½ år. Så blir de helt lyriska! "Men Gösta, en sådanhär hund ska vi ha, den varken skäller eller blir stor" Är en kommentar jag har hört. Många tror att Chinhuahuer är skälliga små saker. Men jag kan säga det trodde jag oxå, tills vi fick Ludde. Han kanske inte är så smart när det kommer till att inte skita och pissa inne på nätterna (men han gör det på tidningen) eller när det gäller att jaga katter (han verkar tro att bara för han ser en katt att det är okej att dra lite kopplet...) men när det kommer till skällningen så är han ett GENI. Vet vi att det snart kommer plinga på dörren så säger vi "snart plingar det" och då skäller han inte, men säger vi inget så så skäller han till en eller två ggr. Det verkar som om han mest gör det för att vi ska reagera, han tror att vi kanske missade ringklockans ljud  .   


När N vilade middag så passade jag på att testa gör en ny maträtt för oss, men det finns säkert många som har gjort den tidigare. Den kallades för Snickarlåda med Falukorv. 


Visst ser den god ut?  



RECEPT:

(4 pers)

300 gram falukorv

2 msk margarin (till smöra formen och stekning)

6 kokta FASTA potatisar

2 Gula lökar

3 ägg

4 dl mjölk

1 tsk salt

1 tsk grov- eller fin malen svartpeppar

2 tomater

1 dl riven ost (gärna lagrad)

1 msk finhackad persilja ( det hade jag inte hemm så det funkar fint utan oxå  )



Gör så här:

* Koka potatisen och låt svalna.

* Sätt ugnen på 200 grader

*smörj en form ( 25*25)

* Skär palsternackan, potatisen och falukorven i tärningar, stek dem tills de har fått lite färg tillsammans med den finhackade lökarna. När detta är klart lägg i denna blandingen i den ugnssäkra formen. 

*Knäck äggen och vispa sönder dem i en skål, häll i mjölken, saltet och svartpepparn, häll i över blandningen som ligger säker i formen. 



* Skär tomtarna i tunna skivor. Lägg dem "snyggt" i formen.

*Strö över med den rivna osten.

* In i ungen i ca 25 minuter eller tills äggstanningen har stelnat.

Servera och NJUT!



N åt två potioner av denna maträtten,  vilket är ytterst ovanligt för honom. Han brukar ha orken att sitta still en portion  

På eftermiddagen scrappade jag lite i mitt album för 2010. Jag ligger lite efter i mitt scrappande, försöker göra ett album per år. Men jag ligger typ 2 år efter, men vad gör det om 100 år?  



När Sambo vaknade så lyckades jag få med mig grabbarna + Ludde på en liten promenad runt brandstationen här i Svenljunga. Det var fanken inte illa jobbat av mig  



Far och son går hand i hand  



Är han bara inte för söt ibland?  



Varsågod pappa...  


Kasta sten i vatten är ett MÅSTE på promenaderna runt brandstationen  .



Undra vad de har hittat  



En mask som man kan peta på  . Men innan vi lämnade masken, så trampade N ihjäl den. Redig kille det där  


Sen kom vi hem och åt lite kvällsmat innan det var dags för N att gå och lägga sig. Sambo åkte till jobbet och jag var ensam igen. Bara min lille "vaktis" som höll vakt åt mig utan att säga ett knyst utom att snarka mellan varven.



Men efter nio kom kollegan och kollade på film med mig. Vi kollade först på Haichi - a dogs tale. Kolla INTE på den om man har en hund eller planerar på att skaffa en. Man lipar som en bäbis  . Efter det så kollade vi på två Jeff Dunham shower. Han är ju bara helt otrolig med sina dockor. 




   


Nu ska jag väl börja få fart på lunchen för idag. Några tips?



  /// LillamammaBitchen                             

 



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards