lillamammabitchen

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av LillamammaBitchen - 2 maj 2012 11:46

Ja, nu var Majmånad här och vi går med stormsteg mot sommaren och SEMESTERN  . Jag älskar verkligen sommaren och allt som det innebär, ja jag gillar även knotten och myggen. För de finns bara på sommaren  . Men de kanske tillhör mina favoritsaker med sommaren, men helt ärligt vad vore sommaren utan kliande myggbett och sömnlösa nätter pga att man hör en mygga som surrar någonstans i rummet? 


Jag har haft ganska fullt upp dessa dagarna och har somnat som en liten bäbis på kvällarna. Det förklarar varför det har varit så dåligt med uppdateringar  . Men jag har hellre lite kvalitetstid med barnen och mig själv än stressar upp mig över att jag inte hunnit blogga. Fast jag kan erkänna att det blir lite dåligt samvete när man inte har bloggat. 


Nu helgen hade jag och P en shoppingdag, hon skulle köpa en klänning till Ns kalas. Jag vet inte hur många klänningar hon prövade innan hon till slut bestämde sig. Det blev den jag ville att hon skulle köpa.

Vi passade även på att besöka en frisör. Som jag gav fria händer, och mitt hår försvann...


Jag är ganska nöjd, men helt ärligt saknar jag det långa håret LIIIIITE!!! Men det kommer förhoppningsvis växa ut igen  


På söndagen tog vi en promenad jag och barnen och givetvis Ludde. Det är lite kul hur en promenad som i vanliga fall tar ca 20 minuter kan bli en timmespromenad när man har med sig de två skitungarna  


P i sina nya "träningskläder"  


N med sin samlarmani. Det skulle samlas kottar på denna promenaden, eller samlas och samlas. Han bar en tills han hittade en ny, slängde iväg den gamla och tog upp den nya  


Igår hade vi en stor dag här hemma. N fyllde 2 år! Helt fantastiskt att han REDAN fyllde 2. Men men, åren går väl på som vanligt  . Bra är väl det...

Här blåser vi ut ljusen.


En av Ns snygga tårtor som kompisen har gjort. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan henne igår. Hade jag varit tvungen till att göra tårtor igår all den stressen jag befann mig i skulle det nog ha slutat med att de snälla männen skulle komma och ge mig en sådandär "kram-dig-själv-tröja"  . Tack Mela du ÄR GULD VÄRD  


N fick även testa en motorcykel igår. Det var nog ganska roligt. För nu när han ser en motorcykel ropar han KA-KA  


De stora barnen fick fixa sina egna godispåsar. Lika bra tyckte jag! Meningen var ju att vi skulle ha en pinata eller vad det nu heter, men det gick inte så bra, för att botten sprack när vi skulle lägga i godiset. JA, den stod på ett bord! Så det var inte vårat fel...


Idag har vi haft en slö SLÖförmiddag barnen har lekt med vatten på balkongen  



Men sedan urartade leken och helt plötsligt hade detta hänt:


Där sitter han än! Men men, det är ju så roligt med vatten  


Sen råkade ut för en mobiltjuv. P skulle lyssna på musik och då dög inte radion utan det skulle vara DEAD BY APRIL, från min telefon  . Rockerbruden  


Nu ska jag låta er fortsätta med erat slötittade på nätet. Jag måste göra mig ordning för att åka till tandläkaren, och det värsta är att jag vet att jag har ett hål iaf i en tand, så det blir ett återbesök   . Vilken tur att jag har frisktandvårdsgrejsimojset... 


  /// LillamammaBitchen

                                      

Ovido - Quiz & Flashcards