lillamammabitchen

Alla inlägg under augusti 2011

Av LillamammaBitchen - 1 augusti 2011 13:16

Jag har länge gått och velat flytta ifrån denna lilla hålan vi bor i just nu. Seriöst, det är inte lätt att komma in i samhället här inte. Om man inte född och uppvuxen här inom kommunens gränser. Hursomhelst precis när jag tänker mig att nu kanske jag kan börja trivas i kommunen så händer det att jag åker till Borås för att göra någon skitgrj och så träffar man någon man känner där, och känner att man vill umgås mer med dem. Alla jag tycker om att umgås med bor i Borås, alla utom en.

Jag känner att denna lilla hålan har gjort mig osocial och jag tappar kontakten med alla, det enda jag gör är att prata i telefon. Här finns absolut inget att göra. Alla kan inte komma hit och jag kan inte åka till Borås hela tiden eftersom bensinen är så nedrans DYR! Sen vet jag ju inte om man skulle umgås mer bara för att man bor i Borås men man har sina vänner nära. Och det tycker jag är viktigt.

Samtidigt så ÄLSKAR jag verkligen våran lägenhet! Men den ligger i fel ort,,,

På andra sidan så kan jag inte precis prata med lägenheten, jag kan inte ta med lägenheten på en fika. Men frågan kvarstår... skulle jag bli lyckligare av att flytta?


Idag var jag och N så rediga att vi åt frukost, duschade och sedan åkte vi till ica Maxi, i Borås. Vi parkerade och så kom det en bil och parkerade jämte oss. Nyfiken som jag är så kikar jag in i "grannbilen" och ser att det är en gymnasiekompis och hennes lilla dotter. Jag ställer mig vid passargerar dörren och räcker ut tungan, hon måste ha trott att det var galen person som stod utanför hennes bil, men efter en sekund så såg hon att det var JAG! Det var så skönt att träffa någon att prata med. Gamla minnen kom tillbaka om oss i gymnasiet, det var jag, hon och två tjejer till. Fasen vad roligt vi hade  . En del saker kan man bara inte berätta om. 


 

De bästa tjejerna under gymnasietiden, men jag tror att de fortfarande är bland de bästa tjejerna i världen  


Men kanske vill jag flytta dit eftersom jag har så bra minnen därifrån, kanske försöker lura mig själv,,,, Jag vet inte...


  ///LillamammaBitchen


Av LillamammaBitchen - 1 augusti 2011 13:10

Idag har jag inhandlat mitt SISTA paket cigg. Sen får vi se hur detta går, Boken har lärt mig att jag ska tänka positivt. Istället för att tänka "Gud, vad jag är röksugen nu" ska jag istället tänka "vad skönt att inte behöva ta en cigg nu" och liknande. Jag ska fokusera på det jag vinner på att sluta röka, inte det att jag vill röka eller på hur gärna jag vill ha en cigg. Oh my,,,, hur ska detta gå egentligen?  .


 /// LillamammaBitchen



Ovido - Quiz & Flashcards