lillamammabitchen

Alla inlägg den 19 juli 2013

Av LillamammaBitchen - 19 juli 2013 22:27

Idag har det varit fart och fläkt. På förmiddagen var jag och barnen och handla. Jag undrade varför det var så mycket folk på Ica men sen kom jag ju på att det är ju bidragsdagen :D. Så kan det gå. Innan vi åkte var barnen inte riktigt nöjda med varandra. Det kivades lite och tålde inte att se eller röra varandra. Ni kan ju gissa hur måttligt sugen jag var på att handla med dem två. Men väl inne på Ica så skötte de sig som två väluppfostrade barn skall göra.
När vi kom hem så var det dags att laga lite mat medan barnen var osams IGEN! Visst är det underbart att de kan sköta sig utanför hemmets väggar men man behöver väl inte börja bråka med varandra så fort man kommer innanför ytterdörren? Men så funkar mina barn :).
Efter maten, som fick många plus av barnen :), åkte vi till huset och fick nycklarna dit :). JIPPIE!!! Vi blev kvar i en timme efteråt och kollade in lite olika saker. P gick och planerade hur hon skulle möblera sitt rum. Tänk att min lilla trollunge har blivit så stor :). Tiden går alldeles för fort!

Efter att inspekterat i en timme åkte vi hem för lite mellanmål. Sen åkte vi till huset igen för att mäta och visa Ps pappa :).
När det var klart så hämtade vi några toningar till sambos bil i Målsryd och passade även på att hälsa på mormor. N var hur nöjd som helst :).

Just nu är inspirationen till packning och sortering hög! Jag vill få allt klart IDAG! Jag vill flytta omedelbart. Men det är ju bara en månad kvar. Sen så! Sen ska allt bara packas upp igen :D tror vi fortfarande har flyttlådor i förrådet som vi inte har packat upp än. Och de har stått och väntat i fyra år :D

Vårt fina "lilla" hus :). Jag längtar dit :)

Kisses /// Lillamammabitchen

Av LillamammaBitchen - 19 juli 2013 11:31

Tjena!
Idag verkar det bli väder igen :). Underbart för er som kan njuta av den. Vi fortsätter med våran sortering här, det är väl oxå roligt, eller?!
Fast idag har vi inte börjat än, ska iväg och hämta nycklarna till huset vid ett och så har vi handlat mat. Jag tycker man knappt hinner handla innan det är tomt överallt igen. Men vi kanske har skåpstjuvar här hemma? Eller så är det våra husspöken som äter upp all vår mat.
Men det har iaf varit en hyfsat lugn morgon, eller lugn och lugn, N har ju vaknat på ett väldigt pratglatt och sjungande humör :).
Han har sjungit på Cocacabanana hela morgonen. Försökte lägga upp en video här men det vill inte fungera när man bloggar via appen.



Kisses /// Lillamammabitchen

Ovido - Quiz & Flashcards