lillamammabitchen

Alla inlägg den 18 juli 2013

Av LillamammaBitchen - 18 juli 2013 22:21

God kväll på er   . 

Idag har dagen gått i sorteringens tecken. Det är nu ca en månad kvar till flytt ( + några dagar, men vem räknar   ?). Så jag och P tog tag i att sortera i stora garderoben. Efter ett tag fick vi även hjälp av N. Sen helt plötsligt var jag ensam med att sortera. Så konstigt det kan bli   . Men jag kan säga att vi hade massa saker där inne, det blev iaf tre sopSÄCKAR med skräp. Inte skräp som i matrester eller annat dagligt skräp, men trasiga skor, pussel som saknar bitar, kläder med dragkedjor som inte fungerar, lite utväxta kläder, några gamla målarböcker, ja ni vet sådant skräp! Varför har man sparat på detta kan någon fråga sig. Kanske hade jag en smart plan av att jag skulle laga det som var trasigt? Kanske skulle pusselbitarna dyka upp till det pusslet som saknade pusselbitar? Kanske skulle barnen krympa igen och deras utväxta kläder skulle bli lagom för dem igen? JAG VET INTE!!! Kan ju hoppas på det sista... att de kan krympa liiiite bara. Hittade ju massa mysiga kläder de har växt ur. Kan de inte bara krympa liiite? 

Men de mesta hade jag inte en aning om varför jag hade sparat. Hittade bland annat mina gamla jobbstenciler från att jag gick på komvux 2011 och läste historia. Varför hade jag sparat det? Men kanske behöver man spara vissa grejer ett tag för att man senare ska märka att det är skräp eller att det var oviktigt? 

Men jag kan nu förstå min sambos tjat om att börja sortera, om det blir sopsäckar från stora garderoben så undra hur mycket blir från resten av lägenheten? Jag vågar nog sticka ut hakan lite och säga att han hade rätt. Det är nog slut på latmaskdagarna och dags att börja sortera och packa. Tycker inte om att fel!   . Men det får gå för denna gången. 

Hur gör de som hinner packa och fixa allt på en vecka? Det vet jag helt ärligt inte. Någon som vet? 


Igår hade vi iaf en fin dag tillsammans med vännen Iris. Hon följde med mig och barnen till Holsjunga för lite sol och bad. Givetvis fikade vi en del oxå   . Det var en riktig LIVSNJUTARDAG   .


Här är lite bilder från den dagen: 

 


           


Hoppas alla har en fin sommar. Nu verkar det ju som sagt att mina sommardagar är slut. Dags att kavla upp ärmarna och börja sortera och packa   . 



  /// LillamammaBitchen 


( ps. Ingen som vill rädda mig imorgon, kanske bjuda på en akutfika?   ) 




Ovido - Quiz & Flashcards