lillamammabitchen

Alla inlägg under september 2012

Av LillamammaBitchen - 17 september 2012 09:26

Då var det måndag igen. Idag ska vi på dansskola här i lilla Svenljunga. P kommer ha med två kompisar hem från skolan idag. Det kommer bli full rulle här hemma idag med andra ord. Men vid fem ska vi ju till dansskolan så det blir väl två timmar med fullt ös. Sen kommer nog P somna gott inatt.

Jag och N var på Borås djurpark igår. Vi hade en riktigt mysig dag bara vi två. Kan ju säga att den killen är inte så intresserad av djuren lika mycket som de olika fordonen man kan se på djurparken. Visade honom girafferna och elefanterna och han bara ropade efter traktorn som åkte förbi :D. Vet att man inte ska jämföra barn men lite roligt är det att jämföra P och N. När P var i Ns ålder och vi var på djurparken så var hon eld och lågor över alla djuren utom påfågeln, den var hon livrädd för. N struntar nästan i alla djuren och lägger all sin tid på att leta efter fordonen. Det enda han fann någonlunda intressant igår i djurväg var akvariefiskarna :D. Men gårdagens höjdpunkt var nog att få åka safaritåget. Och givetvis att P kom hem igen. Jag fick inga pussar av N igår, han sparade alla till P :) sötnöten <3

Nöjd son åker safaritåget :)

Av LillamammaBitchen - 16 september 2012 09:03

Söndag idag då. Jag vill så gärna hitta på något att göra med N. Men jag vet inte vad. Djurparken? Leos Lekland? Det känns så uttjatat. Det är just detta som blir tråkigt när sommaren försvinner. Det finns liksom inget roligt att göra. Man kan inte spontan åka till stranden eller något annat. Snart stänger ju djurparken oxå. Och då blir det bara Leos kvar. Visst jag kan ju åka till badhuset. Men jag är inte så förtjust i Borås badhus. Vattnet är så.... kallt. Och badhuset här är inte öppet. Jaaaaaa vad ska man göra? Vi börjar bli lite slöa här, jag och N.

Av LillamammaBitchen - 14 september 2012 22:13

Då börjar det bli dags att lägga sig efter en lugn fredag som har tillbringats i hemmets lugna vrå. Det har inte hänt så mycket idag. Kan bero på att det var väldigt trist väder ute och att vi har varit lite slöa idag :). N håller nog fortfarande på att återhämta sig från febern.
Nu på kvällen tog jag och Ludde en promenad och vi fick sällskap av två rådjur :). Inte hela vägen men en liten bit. De stannade på parkeringen bakom brandstationen och kollade på oss när vi gick mot samhället igen. Sen blev vi överfallna, eller NÄSTAN överfallna av två grodor på gångbanan. Grodor är så vidriga!!!! Jag hatar dem!!!

Nyss var jag uppe och kollade till N för att se om han hade somnat. Det hade nästan gjort men på fel ställe. Han hade bäddat ner sig i soffan utanför våra rum. Lilla lilla killen... Men det var bara att lyfta in honom i hans säng igen. Jag undrar om det spökar i hand rum. När P hade det hade hon inga problem med att sova där inne. Men alla andra som har sovit där inne har haft svårt med sömnen. När N hade sin spjälsäng så dov han gott där men nu när han har fått sin vanliga säng så somnar han inte så lätt där inne. Fast om jag tänker på det så ville han inte riktigt gå och lägga sig även när spjälsängen var där. Kanske skulle man skriva till "det okända" och hoppas att de kommer hit med Terry Evans :). N och Ps kusin kunde iaf sova där inne för två år sedan. Han var livrädd för att somna där inne. Jag får nog bjuda hem ett medium på en kopp kaffe ;)

Av LillamammaBitchen - 14 september 2012 12:51

Idag är det en grå och regnig himmel utanför mitt fönster. Vet inte riktigt vad man ska hitta på. Tvätta är ingen idé, vi har inget sköljmedel hemma. Lägga in den rena tvätten i garderoben? Det har jag ju redan gjort. Få ont i magen? Jopp, det har jag. ;).
Vad ska man hitta på nu under fredagen? Kanske ska man åka och handla lite sköljmedel? Många frågor idag. Inte så jätte allvarliga frågor kanske men vad fan. Lite meningslöshet måste man väl ha.

Det går inte så bra med mitt bilbyte. Den bilfirman jag var och pratade med i slutet av augusti har inte hört av sig. Var och pratade med en annan bilfirma igår. Han övertalade mig till att inte byta bil. Min bil är tydligen väldigt billig i drift. Jaja vi får se... Det är ju dags att byta kamrem på bilen. Vad jag har fattat så är det lite dyrt. Detta tycker jag att körskolan ska lära ut. Det med att hålla koll på servicen på bilen och att det kostar. Men man lär sig det hela tiden att det kostar att äga en bil. Sen om man beslutar sig att byta bilen så ska man helst inte ha haft något djur i bilen och inte parkerat på ICAs parkering! Speciellt inte den här jag bor. Folk kan inte parkera här. Visst jag fuskparkerar oxå men jag ser ju till att inte jag "råkar" få min bildörr i sidan på någon annan bil. Jaja, vad gör det om hundra år?

Ha en trevlig regnig grå dag :)

Av LillamammaBitchen - 12 september 2012 21:45

Då var det dags att sova nu. Förra natten blev det inte så mycket sömn. Var en liten kille som inte kunde sova ordentligt och då sover ingen!!! ;). Det visade sig att N höll på att bli sjuk. Idag har den lille suttit/legat i soffan. Varit vaken lite, sovit lite. Känslan av att hålla i ett febervarmt barn är inte så tokigt, bara det inte händer för ofta. N brukar ju vara rätt livlig och ha svårt för att mysa längre stunder. Men idag har det mysits :).
Hoppas min lille skitunge blir frisk snart igen :).

Av LillamammaBitchen - 7 september 2012 20:54

... Ja nu börjar dagen ta slut. P har haft en underbar födelsedag. Det började på morgonen med paketöppning och fin frukost med färska jordgubbar och vanilj yoghurt. Jag brukar egentligen ge en bit tårta på morgonen oxå men kände att tiden räckte inte till denna morgonen ;). P är ju inte den snabbaste på morgonen :D. I skolan hade hon fått teckningar och kort från kompisar. P bjöd klassen på glass och så hade hon med sig filmen Grease som de hade börjat titta på :). När hon kom hem fick hon en av sina favvoluncher, kyckling curry. Efter det bar det av till Borås och där skulle hon ta hål i öronen :). Tjejen var nervööööös. Men allt gick bra. Problemet var bara att få henne sluta tjata efteråt. Hon pratade om vad hon skulle ha för örhängen och hur snygg hon var med hål i öronen :D.
Väl hemma igen fick hon en chans att leka med sina nya monster High barbies. Sen kom sambos föräldrar förbi på lite kvällsmat och fika. Av dem fick hon en plånbok och de hade med presenter från låtsaskusinerna vid kusten, det var lego friends. Damen är hur nöjd som helst med dagen men jag tror att öronhåltagningen var det bästa ;).

Av LillamammaBitchen - 7 september 2012 07:44

Idag för exakt 7 år sedan låg jag på förlossningen i Borås och krystade fram den ljuvligaste trollungen som har gått i ett par skor   . 

Dagen började med att vi väckte P med presenter som hon öppnade i sängen och till hennes lycka var det två monster high barbies till  


 


Ett stort grattis till den ljuvliga trollungen   . Idag kommer hon dessutom få ta hål i öronen. Snacka om en stor dag för henne   . 


Kisses /// LillamammaBitchen

Av LillamammaBitchen - 6 september 2012 13:31

Jobbade sista natten inatt. Kommer hem trött som ett j***a vrak. Går ut och rastar hunden, väcker P och börjar göra mig läggningsklar. So far so good. Somnar som den underbara prinsessan jag är efter att ställt klockan. Men vad händer då? Jo jag hör inte klockan och försover mig. Tanken var ju att inte sova länge utan sova en liten stund. Men att gå upp vid halv tolv gick så där. Vakna av att P kom hem och väckte mig. Nu blev det lite bråttom med resten av dagen. Fasen vad bra gjort av mig... Eller kanske inte...

Ovido - Quiz & Flashcards