lillamammabitchen

Alla inlägg under augusti 2012

Av LillamammaBitchen - 13 augusti 2012 16:00

Jag vet inte vad som har hänt med mig. Jag har blivit en soffpotatis. Speciellt idag :D. Jag har lust att göra så många saker men det tar stopp. Orken finns inte. Kanske är det någon slags vitaminbrist eller brist på något annat. Jag mår inte bra av att vara en soffpotatis. Men den senaste tiden har jag bara gjort sådant jag MÅSTE. Idag har jag inte ens gjort det. Bara suttit i soffan. Mat har jag inte lagat idag. Bara mackor och frukt. Fast jag är inte sugen på varm mat. Då har jag svårt att göra det. Jag får ställa mig i köket och trolla ihop något eftersom jag vet att en liten kille måste få något varmt i magen. Men först måste jag ut med den fyrbenta ;)

Av LillamammaBitchen - 12 augusti 2012 13:45

Just nu sitter jag i en brassestol på en välbesökt strand. Det är söndag. En skön, solig söndag. Barnen leker fint vid strandkanten och jag får, för tillfället, bara ta det långt och försvinna in i min lilla värld. Man kan inte koppla av helt, ett öra har jag hela tiden öppet mot barnen ;).
Jag kollar mig omkring och ser massor av lekande barn och mammor som har ett öra riktat mot barnen. Precis som jag. Några pappor ser jag också men de ligger och jäser i solen eller läser tidningen. Men det är en vanlig söndag. Men jag kan inte hjälpa att fundera på var alla andra pappor är. Våran ligger hemma och sover efter hans nattskift. Men jobbar verkligen så många pappor helg? Eller så kanske dessa mammor ensamstående? Faktum kvarstår pappabristen är stor här idag. Fast om jag tänker på det så är pappabristen stor även på på stormarknaden. Alltid ser jag utslitna mammor på stormarknaden. Var är alla utslitna pappor? Vi kanske lever i ett jämställt samhälle när det kommer till lika lön för samma jobb oavsett kön. Men inom familjelivet är vi fortfarande fast i 50 - 60 talet. Många kommer förneka det och säga att det visst får hjälp i hemmet och med barnen. Jaja grattis till er då :). Men många kvinnor gör fortfarande de små måsten som tillhör vardagen så som disken, handlingen, tvätthögen som aldrig tycks ta slut och tvättningen av barnen.
Fast nu ska sluta fundera och gå och köpa glass till mig och barnen. Jag tycker vi förtjänar det ;)

Av LillamammaBitchen - 7 augusti 2012 10:45

Idag är min semster officiellt SLUT! Kommer ej åter   . Men jag ska bita ihop och åka till jobbet idag. Vara glad för att få vara lite barnfri   . Igår var det duschdags för mina barn. Eftersom sambo var iväg på någt äventyr så fick jag den stora äran att ta hand om dem själv   . Det gick bra men de var inte riktigt överens. Så när jag väl hade duschat båda och fått på dem sina jamisar och borstat deras tänder så var jag helt slut! Jag älskar mina barn men igår kunde jag ha sålt dem på blocket eller tradera. De var inte sams i mer än 10 sekunder mellan tjuvnypen och smygkramarna   . Så då kände att jag det kanske kunde vara skönt att komma till jobbet och få lite "egentid" i 8 timmar   . 

 

Av LillamammaBitchen - 6 augusti 2012 12:26

Igår blev Ps kudde klar :). Jag har iaf sytt två kuddar under semestern det är inte illa :D. Idag tänkte jag att jag skulle scrappa klart 2010 års fotoalbum :). Då har jag gjort lite iaf ;). Imorgon börjar allvaret igen. Dags att jobba och slita. Men jag börjar med en eftermiddagsvecka och det är ju gott. Då behöver man inte gå upp tidigt :D. Men man kan inte ju inte säga att jag är eld och lågor över att åka och jobba imorgon. Visst det kommer bli roligt att se kollegorna igen och höra hur deras semester har varit :).
Så nu ska jag passa på att scrappa lite medan N sover middag och P och sambo ska iväg och fixa med hennes nya cykel :)


Av LillamammaBitchen - 4 augusti 2012 21:08

Snart är denna semsterperioden slut. Jag undrar var tiden har tagit vägen. Jag som skulle pyssla så mycket denna semestern, jag skulle sy och komma ikapp med min scrapbooking. Men det enda jag har sytt har ju varit den där N kudden. Scrappat har jag nog inte gjort en enda gång. Jag som skulle göra klart år 2010 denna semstern   . Men men, det kommer kanske några ensamma helgkvällar då jag kan ta tag i det   . 

Jobbigt när man börjar inse att semstern faktiskt KAN ta SLUT! Men det är väl bara att se glad ut på tisdag och jobba på som vanligt. För utvilad kan jag ju inte påstå att jag är   . 


Idag tillbringade vi iaf tiden på Borås djurpark med N. Jag tror inte att han kommer bli lika djurintresserad som P. Han satt mest i vagnen och tjatade om ditt och datt. Men djuren var inte så intressanta   . Men vid lekplatserna blev det liv i honom. Det gungadeds och åktes rutschkana, det "kördes"bil och grävdes med grävmaskin. I det stora hela tror jag att han var nöjd med sin vistelse på djurparken   . 


 

N vid spakarna   


 

Vaddå nöjd?   



 

Vi kör traktor   


Av LillamammaBitchen - 4 augusti 2012 11:48

Nu är vi på väg till Borås djurpark. Jag bestämde igår att vi skulle åka dit. Vi får se om vädret är på vår sida idag. Hittills idag har det regnat och varit solsken så vi får hoppas att det är uppehåll under vårat besök där.
Det slog mig häromdagen att det var längesedan vi gjorde något med bara N. Det blir lätt så när man har ett barn som kommer varannan vecka. Då försöker man göra allt roligt när P är hemma. Men idag ska det bli Ns dag på djurparken :). Hoppas han kommer vara nöjd med det. Annars får vi väl hitta på något annat nästa gång :).

Av LillamammaBitchen - 2 augusti 2012 09:35

Igår förmiddag blev Ns kudde äntligen klar! Jag och symaskinen från h*lvetet kom överens och fixade det lilla som var kvar :). Nu är den uppstoppad och jag ska bara sy igen hålet som jag hade för att få in stoppningen :).

Igår var jag även i Borås och fick mina nya ögonfransar. Jag är redo att festa nu :). Tyvärr så har jag ingen att festa med :(. Så det verkar som om jag bara kommer åka in och lyssna på Brolle på torget och sedan åka hem. Men det är inte fy skam det heller ;). Man får bara göra det bästa av situationen ;).

Av LillamammaBitchen - 1 augusti 2012 00:17

Förra året till min födelsedag önskade jag mig en symaskin. Jag ville verkligen ha en. Jag såg en bild framför mig, av mig sittandes vid symaskinen och sydde fina saker som lapptäcken, kjolar och klänningar. För att kunna sy detta och förverkliga min vision så måste jag ju ha en symaskin. Därför sa jag till alla att jag önskade mig en symaskin eller pengar till en symaskin. Jag fick något mittemellan av min familj, ett presentkort på mediamarkt. Ni förstår mediamarkt öppnade i Borås förra sommaren. Så det var stort ;). Sen att jag fick gå genom ett helt helvete för att kunna köpa denna symaskinen är ju en annan femma, tänker inte dra den historien nu. Låt oss bara säga att jag inte kommer handla på mediamarkt någonsin igen!
Jag fick i alla fall min symaskin. Så jag kom hem med den och kände att min vision inte var långt borta. Jag började med att sy upp mina på tok för långa gardiner. Och det gick bra. Fasen vad glad jag var över det. Sen skulle jag göra en kjol till P. Det var nog här det började gå snett mellan mig och symaskinen. Den ville inte sy i ett visst tyllaktigt tyg. Men jag lurade den och den sydde ;). Det tog nog oss totalt en vecka att sy en liten skitkjol. Men den blev klar och P har haft på sig den tre ggr kanske. Verkligen värt allt jobb ;). Nu kom jag på den BRILLJANTA idén att sy varsin bokstavskudde till barnen. Nu har jag hållt på med Ns kudde i tre dagar. Första dagen nålade och klippte jag. Andra dagen började jag sy, idag har jag oxå sytt. Nu ska ni inte tro att det är en bauta kudde jag ska sy. Den är ca 40 cm hög. Men i två dagar har maskinen bråkat med mig. Den släpper tråden, undertråden krånglar och jag har bara god lust att slänga maskinen, från helvetet, från balkongen. Jag är så arg på den och lite på mig oxå. Men imorgon är en ny dag och en ny fajt med jävelsmakinen. Fast imorgon ska jag bli vacker igen. Jag ska få mina nya fransar så jag är snygg när det är partytajm på torsdag :)
Puss och god natt :)

Ovido - Quiz & Flashcards