lillamammabitchen

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av LillamammaBitchen - 24 augusti 2012 08:56

Gick upp lite innan 7. Låt oss säga att jag och N gick upp runt kvart i sju på morgonen. P var oxå vaken och stod och valde ut sin outfit för dagen. Det är viktigt när man ska till skolan   . Sen var det frukost och fixa lite morgonbestyr. Vi var klara innan Ps buss kom   . Det händer inte ofta. Det brukar bli väldigt stressigt alla andra mornar. När P var i säkerhet i bussen så var det dags att gå ut med hunden. Jag och N tog en promemad till närmasta postlåda och skicka iväg lite inbjudningar till Ps kalas om två veckor. Jag vet att jag var lite sent ute i jämnförelse med vad jag brukar vara men nu är de iaf skickade så på måndag eller tisdag så kommer folk få en inbjudan i brevlådan   . När vi kom hem så betalade jag räkningar och kolla genom månadens budget. Det ser bra ut. Men det brukar det göra, till slutet av månaden. Då märker man hur brett man har lebt. Men nu för tiden har vi klarat oss väldigt bra om man jämför med hur det var när jag var mammaledig   . Sådant gillar vi. 

Jag och N har till och med hunnit med att starta en maskin tvätt. Känner mig megaeffektiv idag. Undra vad man ska hitta å¨mer för något. Klockan är ju bara nio och redan har jag hunnit mer än jag vad trodde. Jag har ju som sagt var haft en period då jag har varit lite nere och orkeslös men nu känns det som om orken har hittat tillbaka till mig. Hoppas bara den stannar. Det är inte lätt att fixa ett kalas och med allt det innebär om man inte har orken till det.

Men jag känner mig så uppåt idag och full av energi. Kommer nog att bli en bra dag   . 


 

Trevlig helg på er    

Ovido - Quiz & Flashcards