lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Bilar!

Av LillamammaBitchen - 27 augusti 2012 12:45

Jag var idag och kollade med en bilfirma vad jag skulle kunna få för min bil. Har länge gått och funderat på en större bil. Helt ärligt, en fiesta är knappast drömbilen om man har två barn som ska med överallt. Men den är billig att äga och köra. Men om man ska in till stan och handla så tar det inte plats så mycket i skuffen på den. Kan även bero på att skuffen är alltid full av andra saker. Som en barnvagn. Men man (eller jag iaf) vill gärna ha lite space i skuffen i bilen så att om man får ett ryck och vill åka och handla så kan man göra det utan att städa ur skuffen först. Fast det kan hända att det bara är jag som gnäller. Men hur som helst så åkte jag till en lokal bilfirma här. Han kollade på min bil och sa att den var värd ca 30-35000. Då sa jag lugnt att det blir ingen affär på det. Meningen var att jag skulle kunna bli fri från skulden jag har på den och sedan kunna få en bil som jag ägde. UTAN lån på den. Då flikade jag även in att det var en bilfirma i Borås som i våras var beredd på att ge mig runt 50 000 för den. Då är det smidigare om jag åker till dem igen och byter bil hos dem. Då kunde han helt plötsligt ge mig 50 000 för den + en bil. Jag blev chockad. Men jag hoppas att den bilen han skulle få in i början av september är något att ha. För det hade ju varit underbart att ha ett lån mindre att betala av på   . Men man hittar säkert andra hål att stoppa in pengarna i men jag tänkte att jag skulle försöka spara de pengarna jag har betalt av fiestan med. Men det får vi se hur det går med det. Sen har man en sambo som tjatar om att en äldre bil går sönder oftare än vad en nyare bil gör. Sant, men att bli fri från ett lån känns rätt gött det oxå... 


Nu var det volvo V40 han skulle få in som jag kunde få i byte. Någon som vet om det är bra bil eller är den bara kass? 


  /// LillamammaBitchen

 
 
Ingen bild

Micke

27 augusti 2012 17:29

Mattias har väl en större bil?
V40 är ingen höjdarbil, många som har problem med avgasvärden

LillamammaBitchen

28 augusti 2012 11:41

Mattias har en högtalare i sin bil... så det blir inte så mycket plats kvar i skuffen på den heller...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards