lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Texasdagen

Av LillamammaBitchen - 25 augusti 2012 21:56

Idag har det varit en av de två stora festdagarna i Svenljunga. Nämligen Texasdagen. Jag vet egentligen inte vad denna dagen går ut på mer än att det ska hända något här i denna lilla byn. Öltältet och alla aktiviteter började vid 12. Vi var där ca 12:05. Kom när godisregnet började. Men man kan väl kalla det mer för en liten godisskur. Jag anser ju att godisregn är till för BARNEN! Men det verkade som jag typ var den enda som tyckte det. Såg i "havet" av folk flera äldre som hade med sig plastskålar som de håvade in godiset i. Jaja, jag fick inget godis och är antagligen lite bitter över det   . Men tjejerna P och kusiner O och B fick varsin twix. N fick inget, det fick gå till en äldre herre eller dam istället. Sen testade jag och P på att spela på chokladhjulet. P hade stora planer på att vi skulle vinna. Jag sa bara till henne att vi spelar bara för skojs skull. Vi kommer troligen inte vinna. MEN.... VI VANN!!!! En 200 grams Marabou chokladkaka   . SUCK on it!!! Vi High fiveade och lät som om vi hade vunnit 168 miljoner   . Man ska väl vara glad över det lilla   ? 

De hade även en western uppvisning. Tjejerna tyckte det var jätteintressant men N tyckte inte om att de kastade lasso efter en "kalv" som åkte bakom en fyrhjuling    sötnöten. Han var orolig för fyrhjulingen   . Vi passade även på åka häst och vagn eller vi och vi. Mormor fick lov att ta med sina fyra barnbarn på en tur med häst och vagn. Jag passade på att ta det lite lugnt. Man ska ta vara på de tillfällena   . Efter det fick Jag och barnen åka i en buss från 1934. Jag hade en urnöjd son! Tyvärr räckte inte sittplatsermna så jag, N och B fick stå. Men syskonen B och O bytte med varnadra med jämna mellanrum. P satt i knät på en yngre kvinna som erbjöd P att sitta där. Hon klagade inte hon heller. Men N var nog nöjdast. Han åkte ju BUSS!!!   . 


Vi åt en lättare lunch på Ewas café. Och jag måste säga att det är ett megatrevligt ställe. De cvet hur man tar hand om sina kunder. Mormor bjöd sina barnbarn på mjukglass. jag ville inte ha någon eftersom jag vet att jag brukar få typ 2 tredjedekar av Ns glass. Men inte idag. Döm min förvåning när N kommer ut med en strut med lagom mycket glass i. Och han ser så nöjd ut över att inte behöva ge mig mer än hälften. Jag fick typ INGET! Killen var nöjd och jag som mamma kände att äntligen en som förstår att en tvååring äter inte lika mycket glass som en vuxen. 


Nu pågår den stora suparfesten på torget. Jag sitter hemma med två sovande barn och en snarkande hund. Och vet ni vad? Jag skulle inte byta det mot något. Dagen har varit bra och jag har inget sug av att festa här idag. Fast det brukar inte ha i vanliga fall heller   . 


 

P åker karusell   


 

P och mormor dansar loss   


 

N och O åker veteranbuss


 

Dags att inta lite lunch   


 

Lagom glass till en liten kille   


 

Nu ikväll har jag slappnat av med tända ljus och film och godis. Snart är dags leta rätt på ett ljusparty att gå på och fylla på förrådet med doftljus   .



   /// LillamammaBitchen

 
 
Maria Eliasson

Maria Eliasson

25 augusti 2012 22:30

Vad mysigt ni haft det. Härliga bilder. Kram

http://eliassonfamily.blogg.se

LillamammaBitchen

25 augusti 2012 22:44

Ja vi hade det MYSSSSIIIIGT!!! :D.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards