lillamammabitchen

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Familjens Julkalas :)

Av LillamammaBitchen - 16 december 2011 17:18

I onsdags överraskade jag P med att hon skulle få gå på Familjens Julkalas i Boråshallen. Man kan säga att jag lurade henne heeeeela vägen till stjärnorna  . Jag hade jobbat, jag kom hem (ja vart skulle jag annars ta vägen?), duschade och gjorde mig lite fin med smink. Sa till P att hon skulle oxå duscha och klä på sig. Det var inte populärt, men hon gjorde det och vi for till Ica Maxi i Borås för att panta burkar och handla lite godis och dricka. Sen trodde hon att vi skulle åka hem, men när hon hade satt sig i bilen så gav jag henne ett kuvert. I detta kuveret låg två biljetter till Familjens Julkalas i Boråshallen där ingen annan än MISTER ERIC SAADE skulle uppträda. Snacka om att jag fick en glad tjej, hon skrek och gapade, hoppade och skuttade. Och sen när hon fattade att vi skulle dit på direkten trodde jag att folk skulle ringa polisen,,, hjälp vad glad hon blev. Hela bilen studsade med henne.  



Julkalaset inleddes med de underbara tjejerna i Timoteji, som sjöng fint och underhöll oss med sin skönsång.

 

Lotta Engberg var det lite fart i. Men helt ärligt, jag tyckte inte det var så spännande att se Lotta, hon kändes mer som granntanten som man ser varje dag. Men hon var bra och hade en bra show oxå.


 

Hon visade sig i en nyvariant av onepiece... detta kanske blir nästa mode? Tänk att få krypa ner i soffan med denna onePiecen  


   

Sen var det en lite mindre känd grupp, Fantastic Four. De sjöng 50 och 60-tals låtar och de fick oss dansa. "Do the Monkey". Helt underbar grupp  


 

Sen hade vi den skönsångerskan Sonja Aldén. Jättefin röst men riktigt tråkig på scen! Man kan faktiskt röra på sig lite oxå. En fin röst klarar inte en show själv... 






Sen kom HAN!

 

ERIC SAADE!!! Som "lilla" P hade väntat. När han äntrade scenen blev hela Boråshallen tokig. Alla tjejer mellan 6 och 15 år sprang och ställde sig framför scenen. Ja, nästan alla... P satt kvar med mig på läktaren. Hon var inte så sugen på springa ner till scenen och trängas bland alla andra. Hon såg ju jättebra från våra platser.

 

Eric Saades nummer var skitbra. Det var verkligen röj i hela Boråshallen till och med jag rycktes med och glömde bort att jag var närmare trettio och hade sambo och två barn. Jag och P tjoade, dansade, klappade händer och skrek tillsammans med alla andra. Sen lider nog Eric av lite hybris. Alla andra artisterna skrev autografer efter julkalaset, men inte Eric. Han gjorde inte detta pga säkerhetsskäl. Vad kan hända i lilla Borås? Han kanske får en förkylning?! Det tyckte jag var lite tråkigt...

Men annars var det en underbar kväll


 /// LillamammaBitchen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LillamammaBitchen - 23 juni 2014 11:44


Hallo alla! Det var ett tag sedan jag var här och skrev. Men blogglusten har funnits, det kan jag lova. Var bara jag som hade glömt lösenordet. Ibland är jag lite orolig för mig och mitt minne. Jag kan glömma saker väldigt fort, typ samma sekund som...

Av LillamammaBitchen - 7 juni 2014 20:33


Fullt ös medvetslös! Det är väl så man kan sammanfatta Ns dag idag. Jag har haft en allmän "orkar-inte-göra-något-dag" idag. Vet ej vad det beror på! Det har känts som om jag har varit bakfull, men jag har inte ju inte druckit något starkare än redbu...

Av LillamammaBitchen - 5 juni 2014 19:39


*GÄÄÄÄÄSSSSSSSSP* här sitter man i bilen efter att ha spenderat på tok för mycket pengar ( enligt mig ) inne det stora varuhuset som många vallfärdar till, även vi tydligen. De flesta, normala människor ÄLSKAR att åka hit medan jag ( den onormala män...

Av LillamammaBitchen - 25 april 2014 18:28

Tjohooo då har det varit helg i några timmar :). Än så länge har jag bara hunnit fira in helgen med att städa undan påsken. Men det är ju alltid något :). Denna helgen så ska det bakas och förberedas lite för Ns 4 års kalas den 1 maj :). Bara att ins...

Av LillamammaBitchen - 20 april 2014 00:10


Hoho! Nu har påskafton gått över till påskdagen. Men det känns likadant som det gjorde för ett tag sedan. jag är bara lite tröttare nu. Apropå trött. Snacka om att ungarna har varit trötta i flera dagar nu. På kvällen slltså inte på dagarna. Kan det ...

Ovido - Quiz & Flashcards