lillamammabitchen

Alla inlägg den 4 december 2011

Av LillamammaBitchen - 4 december 2011 21:39

Igår var jag mina barn på väg in mot staden, utanför bilen föll regnet som det i stort sett har gjort hela veckan, men helt plötsligt mellan regndropparna såg jag något,,, Något som jag inte har sett på snart ett år. SNÖ! Det var regnblandatsnö.

Jag fick en viss magisk känsla i magtrakten, jag log lite och sa till P:

- Titta, det snöar!

P brydde sig inte så mycket, det var mest ett "jaha".

"Dagens bortskämda ungar, kan inte bli liiiite lyriska för denna säsongens första snö..." Muttrade jag inuti mitt huvud. För säga det högt går ju bara inte!  

Men jag började tänka att den första snön för säsongen, är lite som att vara nykär. Känslan av att se den första gången, känna frosten bita i näsan, känna lite lycka över skrapa bilen tidigt på morgonen, luften är skön att andas och man känner frid, man är NÖJD och TACKSAM för var dag den finns kvar. Sen börjar den magiska känslan i magen försvinna, det händer någonstans runt där när man inte kan kära bilen obehindrat, eller när man knappt får upp ytterdörren pga av det blåser snöstorm ute eller den morgonen när man märker att man har glömt vantarna i bilen över natten och de är så där underbart kalla och lite fuktiga... brrrr... 

Då har man kommit in i vardagen med snön, precis som du gör med en partner. Men tänk er för denna gången om hur mycket snö det kan komma och hur kallt det kan bli. Kom inte och tjata om hur ni saknar värmen sen... jag är ingen vintermänniska så jag har rätt att gnälla på snön, men ni som har gått och tjatat om att snön ska komma, ni får inte gnälla sen!


Sen vill jag bara påpeka att man kan få julstämning utan snö, julen handlar återigen inte om snön eller antalet klappar under granen ( vilket min sotter inte har förstått riktigt än..) eller vem som har stressat mest. Vänta lite... julen handlar om allt det där! Hallå!!!! Nu ska jag ut med min snö-på-burk och ge alla er lite snö!!! Jag passar på att göra det medan jag förser er alla med julklappar och så kan jag dela med lite av min stress... familjen kan jag ju hänga med resten av det 11 månaderna på året,,, tjooo tjing ... 



  /// LillamammaBitchen    


Ovido - Quiz & Flashcards