lillamammabitchen

Alla inlägg den 30 december 2011

Av LillamammaBitchen - 30 december 2011 16:44

Igår kväll satt jag och sambon och kollade på dumburken. Ja ni vet den fyrkantiga saken som står i stort sett alla vardagsrum/kök/sovrum i de svenska hemmen. Då handlade det om ett muséum som de hade under vattnet. ASCOOLT. Han som gjorde statyerna använde en speciell typ av betong så att de började växa koraller på statyerna, jag vet varifrån Disney fick sina idéer när de skissade fram Davey Jones besättning i Pirates Of The Caribbean.

   


Visste ser de lite läskiga ut? Jag vet inte om jag hade klarat av att dyka ner till dem.


Efter programmet så hade min hjärna inte släppt tanken om detta fenomen, undra vad folk i framtiden kommer tro om oss när de hittar detta på havsbotten. Att vi dyrkade någon havsgud och avbildade vanliga dödliga till hans offergåvor, eller att alla de som ville ha hans (eller hennes) hjälp fick sänka ner en staty av sig själv i havet?

Jag kan inte hjälpa att tycka att dessa statyer är lite läskiga...


  /// LillamammaBitchen 

Ovido - Quiz & Flashcards