lillamammabitchen

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av LillamammaBitchen - 14 juni 2013 17:11

Nu är det helg. Svårt att tänka sig att helgen redan är här. Veckan har ju faktiskt gått hyfsat fort. Även om man försov sig igår.
Men igår kväll gjorde jag ordning 5 larm på telefonen så jag verkligen skulle vakna. Och jag kom upp i tid idag. Det var ju gott det :).
Nu är det bara nästa vecka kvar att jobba sen är det dags för midsommar, semester och födelsedag, för MIG! Kan ni tänka er att det bara är 30 år sedan jag föddes? Tycker jag har hunnit med massor på dessa 30 åren. För 30 är väl ändå ingen ålder på en kvinna? Eller?

Sambo jobbar sista helgen innan hans semester nu. Han börjar jobba inatt och vi kommer typ inte träffas förrän på måndag igen.
Fick en fråga av en kollega idag, en fråga jag är rätt van vid att få. Han undrade hur jag och Sambo gör för att få egen tid. Han jobbar ju på helgerna, skift men nu har han bara jobbat natt i några månader. Och jag jobbar skift på vardagarna.
Visst det blir många ensamma kvällar och helger för mig, sambo får en del ensamma kvällar och nätter han med.
Men det gäller att ta vara på de få stunderna vi får ensamma när barnen har somnat. Ibland är det bara 5 minuter och ibland kan det vara en hel kväll. Det gäller att ta vara på de små stunderna i livet. Ibland är det jobbigt när man inte har delat säng på 10 nätter, men i slutändan är det värt det :). Fast ibland är det jädrigt gott att ha hela sängen för sig själv ;)

Trevlig helg //// lillamammabitchen

Ovido - Quiz & Flashcards