lillamammabitchen

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av LillamammaBitchen - 6 juni 2013 08:13

Idag är det Sveriges Nationaldag. GRATTIS SVERIGE   !

Vi ska fira nationaldagen med att åka till syrran på kalas, hon fyllde 35 igår. Men hon var smart nog att inte fira den igår. Eftersom det var skolavslutningar och likande. Så hon har valt idag och det funkar ju rätt bra   , om jag bara hade sluppit denn förkylningen jag har nu. Den är iofs bättre idag än igår. Fast det kan ju hända att den var så jobbig igår pga att jag inte sov så mycket efter nattjobbet. Vi var ju på Ps avslutning, en timme i kyrkan och lite mer än en timme på skolan med tårtkalas och liknande   . Många tårtor var det. Hann inte smaka på alla då de tog slut rätt fort. Även min   . Fast jag gjorde en jordgubbspannacotta på oreobädd... den var säkert god men kände inte av smaken så mycket pga förkylningen,,, Den sätter många käppar i hjulet   . Men vi ska ändå på syrrans kalas idag, barnen ska bada har N bestämt. Så jag kan skylla på förkylningen. Jag får istället ligga i skuggan och mysa och snyta mig. 


I måndags tog jag med mina killar på en utflykt till hofsnäs för en promenad och lite kvalitetstid. N tyckte väl inte det var det roligaste som kunde hända men han följde med   . Bara att jag inte visste att det var bal på g där. När vi hade parkerat såg vi alla dessa fina ungdomar (nu börjar jag bli gammal när jag kallar andra för ungdomar   ) i sina fina baloutfits och coola bilar. Men eftersom vi tog en promenad så störde vi inte dem och de störde inte oss. Inte förrän vi skulle åka hem och kom till torpa. Då märkte vi att åka hem var inget alternativ... folk förstår inte att det är en smal väg utan de har parkerat längst hela vägen för att se baldeltagarna. Vi fick vända och åka tillbaka till hofsnäs... N fick se när balkortegen åkte mot torpa han vinka och vinka men bara två personer vinka tillbaka   . Alla andra satt och höll på med sina smartphones. Helt otroligt att de inte tog tiden att njuta av sin bal utan var tvungna att hålla sig online hela tiden. 

Men jag ska inte säga så mycket. Jag brukar vara väldigt flitig med min telefon oxå   . 

 

Vår lille starkeman   



 

Bästa vännerna har spring i benen   



 




 

Papparazzin smygfotade en av baldeltagarna, och tänkte på vilken underbar kväll hon hade framför sig   


 

Tårtkalaset på Ps skolavslutning   




  /// LillamammaBitchen 



Ovido - Quiz & Flashcards