lillamammabitchen

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av LillamammaBitchen - 21 juli 2012 21:11

Jag bor granne med en gammal gubbe. Eller gubbe och gubbe, en gammal man. Ordet Gubbe har lite negativ klang över sig :). Hursomhelst denna "gubben" är nig närmare 90 år, har jag hört. Har aldrig frågat hur gammal han är. Han har bara pratat med mig en gång tidigare och då berömde han mig eftersom N var nyfödd och jag och barnen hade varit och storhandlat. Då frågade han mig var min sambo var. Jag sa att han låg och sov eftersom han hade jobbat natt. Han berättade för mig att han tyckte att jag var duktig eftersom jag skötte två barn och storhandling själv så att min sambo kunde sova :). Men han varnade mig också över att inte låta det bli en vana. "Karlar måste också jobba på familjen inte bara kvinnan" sa han :). Underbar gammal man det där :). Han går omkring och tar hand om sin lilla trädgård och sina plantor.
Han pysslar om och ser över allt väldigt noga och lever i sin lilla värld. Även om han vet att folk (vi) kan höra honom så släpper han ibland en ordentlig fjärt och tänker inte mer på det. Vilket kanske kan bero på att han kanske har dålig hörsel och inte hör sin ljudliga bakdel men jag jag tycker att det är en sån avslappnad stil. Det är lite som "där jag fiser, där hör jag hemma". När jag blir en gammal tant hoppas jag att jag blir som han :). Först hoppas på att bli en pruttgumma :).

Kisses /// lillamammabitchen

Ovido - Quiz & Flashcards