lillamammabitchen

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av LillamammaBitchen - 5 juli 2012 16:04

Japp, jag vakande ur min koma efter nattens jobb och fann att jag var ensam hemma. Eller jag visste ju att jag skulle vara det. Grabbarna har åkt ner till varberg för att hälsa på Ns farmor och farfar som har sin husvagn där. 

Visst det är underbart att vara ensam hemma. Men jag har samma problem jämt när jag är det. VAD SKA JAG GÖRA?! Jag brukar göra en lista i huvudet så fort det blir tal om att jag ska vara ensam hemma. Men på något sätt vet jag aldrig var på listan jag ska börja.

Jag hade tänkt att överraska min sambo med att GROVstäda vårat sovrum. Men var ska jag börja? Ska jag byta lakan? Vad ska jag göra med hans garderob (hans kläder, nästan alla kläder, ligger på en stol. Och det är inte för att jag har så mycket kläder att hans inte får plats utan problemet stavas L-A-T-H-E-T. Bara för att tvättar och viker hans kläder betyder det INTE att jag ska lägga in dem i hans garderob oxå.)? 

Vad är smutsigt och rent i högen vid sängänden?


Sen skulle jag vilja städa nere vardagsrum och kök oxå. Men hur ska hinna det innan de kommer hem om jag ska stå uppe i sovrummet och sortera tvätten vid fotänden av sängen? 


Ps garderob skulle också behövas gå genom. Hon har aningen för mycket kläder där inne. Sen fick hem en kasse från hennes kusin med kläder som P ville behålla. Måste fixa plats i hennes garderob. Men vad ska jag göra med alla hennes kläder? Sälja på någon loppis sida? Hinner jag fota det och lägga ut det, samt bestämma vad det ska kosta? 


Jag ligger ju även efter i scrappingen som jag gör. Albumet för 2010 är inte klart än, det är typ hela året kvar att scrappa ihop lägga in i albumet. Men om jag ändå bestämmer mig för att scrappa så måste jag gå upp till sovrummet för att hämta sakerna och då kan jag ju lika gärna städa undan medan jag ändå är där uppe. 


"Frukost" har jag inte ätit än. Skulle behöva åka och handla... skinkan är ju slut, likaså yoghurten. Fast vi har ju knäckebröd. Knäckebröd och ost är rätt gott. 


Åh, varför denna beslutsångesten när man är barn-hund-och gubbfri? 


Sen skulle det varit trevligt att åkt in till stan för att köpa ett ballerinaskor... Jag behöver ett par sådana. Mina har ju gått sönder. 


 

What to do??? 



Ovido - Quiz & Flashcards