lillamammabitchen

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av LillamammaBitchen - 20 juli 2012 21:23

Japp här har man två veckor kvar av semestern. Idag har man städat och försökt få lägenheten att vara bebolig igen efter all packning och dylikt som poppar upp som svampar ur golvet. Det roliga med packning är att man lätt glömmer en väska eller två när man ska iväg. Detta hände oss när vi åkte till Varberg i tisdags. Halvvägs ner kom vi på att vi hade glömt Ns väska hemma. I den väskan fanns Ns blöjor, våtservetter och kläder. Där fanns det oxå Luddes mat. Woooohooo. Men vi kom på att det finns både kläd- och mataffärer i Varberg. Så vi fortsatte våran resa ner mot Varberg. Visst vi var väl lite sura på varandra för att ingen hade tänkt på Ns väska. Men vi kom över det.
Väl nere så började P prata om hennes väska. Då gav min sambo mig en tom blick. Det visade sig att vi hade glömt hennes väska hemma oxå!!! Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. P valde att gråta. Så jag valde att skratta, lite försiktigt. Men det kändes lite lättare att skratta :). Mina stackars barn som har så glömska föräldrar. Men dagen blev inte direkt bättre. Hela dagen tjatades och gnatades det. Ordet mamma sas säkert 5 ggr i halvminuten. Jag började bli lite irriterad och huvudvärken kom sakta. Kan ju säga att det kändes ganska irriterande att betala över tusen kronor på kapp Ahl till en tjurig expedit, som tjatade om att man kunde köpa tre varor men betala för två på rean. Fast jag förklarade för henne att det vi hade hittat på rean och var i rätt stl hade vi tagit. Vilket var två plagg. Då förklarade hon för mig att barn växer med sin försäljarröst. Ni vet den där lite överlägsna rösten.
Medan hon förklarade för mig om att barn växer, så försvann jag till en parallellvärld där jag slängde mig över disken och spöade upp henne totalt ;). Men i verkliga livet stod jag och kom på mig själv att ursäkta mig och förklara för henne att vi hade glömt barnens väskor hemma. Snacka om att jag fick en otrevlig blick av kassörskan.
Sen var det hundmat som skulle handlas. Vi åkte till en av mina favorit mataffärer, Ica Hajen. Vet ej varför men jag älskar den mataffären. Den känns så... Välkomnande.
Väl tillbaka i husvagnen var min huvudvärk så hemsk att jag ville bara vila. Jag la mig jämte N som låg och vilade men kunde inte somna. Resten av dagen var jag lättirriterad och ville inget.
På kvällen när vi låg inne i husvagnen och kollade på film och hade lite småtrevligt så tyckte N att NU hade mamma haft det lite väl bra för länge. Så han gick ut i förtältet, öppnade det och släppte ut hunden. Som lydigt stack sin väg. Vansinnig och trött på semester och fantiserande om en lyxsemester i ett varmt land utan sambo, barn och hund, gick jag ut för att hitta en liten chinhuahua på en stor camping. Jag hittade honom. Eller vad kan man säga, det kom tre tonårstjejer bärandes på honom.
Nu när jag tänker på det så hade det varit roligt att vara en utomstående som såg mig den dagen. Jag såg nog ganska sliten ut :).
Men vad är en semester utan en massa tjafs och problem? Vem vill bli utvilad på sin semester? ;).
Nu ska jag krypa ner i soffan och götta mig åt att vara hemma och det är städat. Sen är det lite gött att barnen sover oxå. Tror att jag oxå gör det snart :)

Kisses/// lillamammabitchen

Av LillamammaBitchen - 20 juli 2012 15:00

Äntligen har bloggplatsen fixat en app :). Det tackar jag för. Jag tror att det finns fler småbarnsföräldrar som inte hinner sätta sig framför datorn när de ska blogga eller så har man ingen dator i närheten när man har kommit på ett bra blogginlägg :). Det där med att ha datorn i närheten när man kommer på ett kanoninlägg är vanligt förekommande för mig. För mina inlägg kommer till mig när jag får de där ovanliga stunderna när man är SJÄLV och är helt uppe i sina tankar. Om jag då skulle sätta mig vid datorn så försvinner inlägget. Det är som om mina hjärna får panik och slutar funka. Fast det är vanligt förekommande i min hjärna, att den blir helt blank. Eller så händer det något som gör att jag måste avsluta mina inlägg snabbt. Som nu! En doft av en färsk bajsblöja når mina näsborrar. Mammas rast är slut. Dags att ta fram blöjorna och våtservetten. N ska få sig en ny blöja :)

Kisses /// LillamammaBitchen

Ovido - Quiz & Flashcards